„Suntem oarecum surprinsi de informatiile contradictorii care vin din partea autoritatilor cu privire la listarea companiilor de stat, insa credem ca totusi acestea vor prinde contur. Nu cred ca perioada de criza trebuie sa fie un impediment in desfasurarea acestui proiect. Nimeni nu poate anticipa cum va merge economia in anii urmatori si de aceea nu trebuie sa abandonam aceste proiecte”, a spus Farmache, citat de Mediafax.
Guvernul a decis in aceasta luna sa suspende pana la 31 decembrie 2012 procedurile de listare la BVB a cate 5% din actiunile detinute de stat la opt companii din portofoliul Ministerului Transporturilor, prin derularea ofertelor publice secundare de vanzare, din cauza crizei financiare.
Cele opt companii care urmau sa fie listate la Bursa sunt aeroporturile internationale Henri Coanda-Bucuresti, Aurel Vlaicu-Baneasa, Mihail Kogalniceanu-Constanta si Traian Vuia-Timisoara, precum si Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati, Administratia Porturilor Dunarii Fluviale Giurgiu si Administratia Porturilor Maritime Constanta.
Farmache a precizat la un seminar organizat de Ziarul Financiar ca piata de capital din Romania are o capacitate mare de absorbtie care trebuie exploatata.
El a explicat ca privatizarea prin Bursa este eficienta, sigura si poate fi realizata cu costuri competitive, contribuind la cresterea capitalizarii Bursei si la dinamizarea pietei de capital.
Totodata, presedintele CA al BVB a afirmat ca privatizarile prin Bursa de Valori Bucuresti pot sa aiba un efect de antrenare pentru companiile private.