De asemenea, adaosul comercial mediu practicat de farmaciile din tarile vestice este de 25% din valoarea medicamentelor etice, la pret de distribuitor, a adaugat oficialul Cegedim in cadrul conferintei Pharma 2008, organizata de Finmedia.
El a atras atentia autoritatilor ca piata farmaceutica locala, aflata in prezent sub presiune, ar putea exploda in conditiile in care nu se vor lua masuri care sa le asigure acestora venituri mai mari, pentru a fi eficiente din punct de vedere economic.
Managerul Cegedim a aratat ca sistemul de adaosuri comerciale aplicat farmaciilor din Romania este unul regresiv. Acesta prevede ca pentru medicamentele etice, mai ieftine de 2 lei, farmaciile sa aplice un adaos comercial de pana la 24%.
Pentru medicamentele cu pretul cuprins intre 2,01 si 5 lei, adaosul comercial practicat este 20%, in vreme ce in cazul categoriei de pret de 5,01-7,5 lei, adaosul este de maxim 15%.
Gradual, acest adaos ajunge la cel mult 12% in cazul medicamentelor etice cu preturi mai mari de 7,5 lei.
Marian Pana estimeaza ca 88% dintre medicamentele etice au preturile mai mari de 7,5 lei si ca acestora li se aplica, prin urmare, cel mai mic adaos, de pana la 12%.
Acest sistem de adaos nu permite ca farmaciile din Romania sa se mentina pe linia de plutire, apreciaza Pana.
In prezent, viabilitatea economica a farmaciilor locale este generata de vanzarile de produse parafarmaceutice si de medicamente (cu exceptia celor etice), precum si de discounturile obtinute de la distribuitori, potrivit reprezentantului Cegedim Romania.
Grupul Cegedim, infiintat in anul 1969, este specializat in furnizarea de date de marketing si vanzari pentru industria farmaceutica.
Grupul are parteneriate cu peste 400 de companii din 75 de tari, filiale in 38 de tari si peste 5.000 de angajati. Cegedim este listat la Bursa din Paris din 1995 iar in 2006 a raportat o cifra de afaceri de 539 milioane euro.