„Valoarea unei companii este data
de piata. Nu este data de niciun fel de evaluare si mai ales de
niciun fel de pareri”, a spus Fenechiu.
El a adaugat ca sunt discutii cu
Comisia Europeana pentru anularea unor datorii catre bugetul de stat
si transformarea in actiuni, precizand ca Guvernul doreste vanzarea
CFR Marfa „cu datorii cat mai mici”.
Cele mai mari datorii ale companiei
sunt catre bugetul de stat, cel al asigurilor sociale si CFR
Infrastructura, existand si penalitati ridicate. Fenechiu a mentionat
ca la finalul lui 2011 datoriile totale se ridicau la 1,89 miliarde
de lei, din care 1,3 miliarde de lei catre entitati publice, conform
Mediafax.
Potrivit unui proiect HG bugetul
Ministerului Transporturilor din activitatea de privatizare pe anul
2013, institutia asteapta sa castige din vanzarea a 51% din actiunile
CFR Marfa cel putin 268,75 milioane lei (61,5 milioane euro), suma
rezultata dupa plata cheltuielilor legate de privatizare si
programate in acest an la circa 22 milioane lei.
Privatizarea CFR Marfa a fost aprobata
marti, iar miercuri in Guvern va fi adoptata strategia de
privatizare a companiei.
„Ministerul Transporturilor va
incepe demersurile pentru privatizare, maine (miercuri – n.r.) in
sedinta de Guvern se va aproba strategia de privatizare, urmand ca
pana la jumatatea lunii iunie sa avem desemnat castigatorul la CFR
Marfa. Este vorba despre o privatizare cu un investitor strategic, cu
o garantie de participare de 10 milioane de euro, sa nu mai avem
participanti de calibrul Olchim si, de asemenea, va fi cu plic
inchis, deci licitatie cu investitor strategic”, a declarat
vicepremierul Chitoiu.