Compania, cel mai mare angajator din Ungaria, a adunat datorii foarte mari, iar guvernul de la Budapesta a anuntat, in septembrie, ca MAV intentioneaza sa obtina imprumuturi de 480 milioane de dolari, pentru a acoperi costurile restructurarii si cheltuielile curente, potrivit cotidianului Nepszabadsag, citat de Reuters.
Institutia financiara a fost contactata in privinta acordarii unui imprumut pentru MAV, a afirmat Zsuzsa Hargitai, seful biroului BERD din Ungaria, potrivit publictiei citate.
„Am vrea sa vedem cat mai rapid o lege pentru restructurarea MAV, inclusiv detalii despre masurile necesare si momentul aplicarii lor. Pe aceasta baza am putea acorda un imprumut de 100-200 milioane de euro, cu garantii guvernamentale”, a spus Hargitai.
Guvernul ungar intentioneaza sa diminueze cheltuielile pentru sectorul public de transport la 1% din PIB in urmatorii 3 ani, de la circa 1,3% in ultimii trei ani.
MAV face parte dintr-un consortiu, impreuna cu Trade Trans Log SRL din Romania si Luca Koper din Slovenia, care a inaugurat, luni, un terminal de cale ferata pentru containere si marfuri conventionale in apropiere de Zona Libera Arad-Curtici, dupa o investitie de circa 11 milioane de euro.