Astfel, pentru un Logan care are un motor cu capacitate de 1.400 centrimetri cubi si 75 de cai putere, cu vechime de doi sau trei ani si dotari de cateva sute de euro, firmele de leasing cer si 5.700-5.800 de euro. Un model nou la Dacia, care are doar dotarile de baza, costa cu numai 400 de euro mai mult.
Mai precis, pretul acestui model de Logan este de 6.250 de euro, cu TVA inclus.
Asftel, compania Impuls Leasing are la vanzare Dacia Logan cu un motor cu capacitate de 1.400 cmc si 75 de cai putere la un pret de 4.500 de euro fara TVA, ceea ce ridica pretul total al automobilului la circa 5.700 de euro. Vehiculul este din anul 2008. Totodata, compania are la vanzare un Logan cu caracteristici similare la acelasi pret, inmatriculat in 2007.
Ambele autoturisme sunt dotate cu airbaguri, geamuri electrice, radio, aer conditionat, facilitati care nu exista la modelul de baza si care, cumulat, costa circa 500-600 de euro.
Exemple similare de masini gasim la BCR Leasing sau Transilvania Leasing.
Pe scurt, un potential client are de ales intre a isi cumpara o masina second hand de doi ani, cu un rulaj de circa 50.000 de kilometri, si a da in plus 500 de euro pentru a lua o masina noua, fara dotari.
Logan din 2007 la 4.000 de euro
Firmele au in portofoliu si masini mai ieftine, dar cu un grad de uzura mai ridicat si cu mai multi kilometri la bord. Astfel, cu 4.000 de euro gasim la BCR Leasing un Logan fabricat in 2007, cu dotari similare celor mentionate mai sus. O oferta similara are BRD Leasing.
Dincolo de diferentele de pret justificate de grad de uzura, kilometraj sau vechime, unele dintre ofertele firmelor de leasing par cel putin ciudate. Modele vechi, cu un rulaj destul de mare si cu putine dotari au preturi mai mari decat masinile mai noi si mai bine echipate.
Situatia este explicata de cei care se ocupa de vanzarea masinilor.
„Firma de leasing fixeaza pretul nu neaparat in functie de pretul de piata al masinii, ci in functie de creditul pe care il mai avea de rambursat clientul, inainte ca acesta sa predea masina”, a declarat pentru DailyBusiness.ro unul din agentii de marketing, care insa nu a dorit sa isi dezvaluie identitatea.
In acest ritm, masinile stau multe luni la vanzare, firmele incarcand sa vanda unele exemplare de mai bine de un, fara succes insa. Asta deoarece pe piata, sunt oferte mai ieftine chiar si cu 50% decat tarifele medii practicate de firmele de leasing.
Astfel, la targul de masini second hand Autovit, firmele de leasing solicita, pentru masinile Logan cu motor de 1.400 cmc si 75 CP si cu dotari similare automobilelor prezentate mai sus, preturi intre 3.400-3.700 de euro. Chiar si la aceste tarife, este loc de negociere.
Companiile de leasing raman astfel cu masinile pe stoc, desi se afla pe o piata in crestere. In primele sase luni ale anului, vanzarile de masini second hand realizate prin intermediul dealerilor au urcat cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui studiu al companiei auto Business Development Team (BDT), unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata locala de retail auto.