„Ma astept ca piata de leasing operational cu management de flote incluse sa creasca in acest an cu 50%, la 30.000 de unitati, nevoia de cash si cererile de sale&lease-back fiind elemente care ar putea conduce la acest avans”, a afirmat Ivan, citat de Mediafax.
„Pe de alta parte, e mai simplu sa-ti iei masina in leasing operational decat in leasing financiar, procedurile de aprobare fiind mai simple”, a mai spus Ivan.
El apreciaza ca potentialul pietei locale este de 200.000-300.000 de masini, iar in 2-3 ani, aceasta ar trebui sa se atinga prima suta de mii de unitati in industrie.
„Daca in Germania sau Franta, minim 35-40% din flotele companiilor sunt in leasing operational, consider ca si la noi exista un mare potential, dar in continuare e ceva legat de mentalitate, de neincredere. Factorii de decizie de la companiile romanesti prefera sa aiba propriul departament auto si sa-si achizitioneze singuri masinile, in ideea ca stapanesc mai bine procesul, dar isi disipa eforturile in loc sa se concentreze pe activitatea de baza”, a aratat directorul Fleet Management Services.
Totusi, sunt cazuri in care companii mici, cu un parc de 10-20 de masini, apeleaza la servicii de management de flota dupa ce-si dau seama ca problemele pe care le au de rezolvat cu autovehiculele proprii le ocupa prea mult timp, care ar putea fi folosit pentru dezvoltarea afacerii.
Pe de alta parte, din cauza crizei, multe firme mari si-au redus parcul auto cu un procentaj cuprins intre 5% si 15%, insa au diminuat si rulajul masinilor de la circa 3.000 de kilometri pe luna la 2.000 de kilometri, si, implicit, consumul de combustibil cu 10-15%.
In ceea ce priveste intarzierile la plata ratelor lunare, directorul FMS spune ca a avut foarte putine cazuri pe segmentul leasingului operational, iar default-urile se ridica la 4-5% din portofoliu.
„Din fericire mi s-au intors masini care erau spre final de contract si care au fost relativ usor de vandut”, a afirmat Daniel Ivan.
Pe piata de leasing operational si management de flote mai activeaza Sixt New Kopel, ALD Automotive, Arval Romania, Hertz Lease, Dirent si LeasePlan, precum si mai multe societati de profil apartinand companiilor mari de leasing financiar, precum UniCredit Fleet Management sau Porsche Mobility.
Centru logistic pentru vanzarea masinilor recuperate de la rau-platnici
Fleet Management Services (FMS) va scoate la vanzare masinile recuperate de Alpha Leasing, Tiriac Leasing si AT Leasing de la clientii intrati in incapacitate de plata, in cadrul unui centru logistic de 3.000 de metri patrati pe care-l va deschide in acest an.
FMS a inchiriat si amenajat un teren de 500 de metri patrati la iesirea din Bucuresti spre autostrada catre Constanta, pentru expunerea masinilor second-hand spre vanzare, cu o capacitate de 30 de unitati, urmand sa contracteze in aceasta saptamana un alt teren de 3.000 de metri patrati, pe care va functiona un centru logistic.
„Acolo vom depozita masini pe care le scoatem la vanzare, provenite de la clientii carora le oferim servicii de management de flote sau masini care se intorc la noi in urma contractelor de leasing operational, dar poate fi masina oricui care vrea s-o vanda”, a Daniel Ivan.
El a precizat ca are deja intelegeri cu doua-trei firme de leasing financiar, respectiv Alpha Leasing, Tiriac Leasing si AT Leasing, pentru a le expune spre vanzare masinile recuperate de la clienti rau-platnici, care totalizeaza circa 200 de unitati, in special autoturisme.
FMS va furniza clientilor pe acest segment de activitate, contra unei taxe de circa 50 de euro pe luna, servicii de depozitare a masinii scoase la vanzare, promovare pe site-uri web, paza, spalare, intretinere si pornirea motorului o data pe saptamana. Tariful perceput poate fi unul fix sau un comision la succes.
Pe langa activitatile principale de leasing operational cu servicii incluse si administrare de flote, compania si-a extins in aprilie operatiunile cu servicii de rent-a-car si „mini-lease”, care presupune inchirieri auto pe o perioada cuprinsa intre 3-12 luni.
Anul trecut, compania a comercializat 200 de masini in leasing operational, iar pentru 2009 si-a bugetat 300 de unitati.
FMS a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 2,5 milioane euro, la care s-a adaugat o suma de 1,2 milioane euro reprezentand refacturari catre clientii de management de flota, iar pentru acest an vizeaza o crestere de 50% a afacerilor. In primul trimestru a afisat o cifra de afaceri de 750.000 de euro.
FMS este prezenta in Bucuresti cu sediul principal si in Timisoara, Iasi, Cluj si Brasov cu personal operativ, avand in vedere sa se extinda in Galati si Craiova cu cate un reprezentant, insa asteapta semnarea a inca unu sau doua contracte mari, care sa justifice aceasta dezvoltare.