„Unii au redus din personal, chiar si din acela care aducea vanzari. Noi am preferat sa pastram agentii de vanzari, chiar daca am realizat un profit mai mic”, a spus el.
Strategia diferita abordata de cele patru multinationale din industria berii s-a reflectat si in evolutia cotelor de piata. Liderul pietei este Ursus, urmat de Heineken, Bergenbier si URBB. Piata berii din Romania este estimata la circa 600 mil. euro.
[img=1127]Afacerile celor 4 multinationale din industria berii in 2009 (sursa: Ministerul Finantelor). Vezi in text date partiale pentru 2010[/img]
„Noi ne-am atins obiectivul privind cota de piata, de aproape 10,5%, astfel ca diferenta dintre noi si jucatorul de pe locul 3 s-a diminuat”, a spus Shachar Shaine, referindu-se la concurentul Bergenbier.
Desi si-a atins tinta de cota de piata pe anul trecut, URBB nu a atins si target-ul de vanzari in volum.
Initial, compania estima pentru anul trecut o crestere de 8% in volum pe segmenul de bere si a inregistrat o crestere de doar 3%.
Cresterea TVA-ului la 24% si conditiile meteo nefavorabile (vremea rece care descurajeaza consumul de bere – n.r.) se numara printre principalii factori care au constribuit la ratarea tintei de crestere in volum, a explicat Shaine.
Consumul de bere ar putea creste cu 5% in 2011
Dupa ce anul trecut piata berii din Romania s-a diminuat cu 5-6%, in 2011 consumul de bere s-ar putea relansa, pana la o crestere de 5% fata de 2010, conform estimarilor URBB.
Printre principalii factori ca vor contribui la cresterea pietei de profil se numara cresterea salariilor bugetarilor cu 15%, absorbirea socului de crestere a TVA, reluarea creditarii, crearea de noi locuri de munca, potrivit lui Shachar Shaine.
[img=1125]Hezy Ovadia, noul presedinte URBB[/img]
URBB, companie prezenta si pe piata bauturilor racoritoare si cea a apelor minerale, a raportat anul trecut o crestere de 7% in volum si 3% in valoare.
„Pentru 2011 preconizam o crestere de 10% a volumului de bauturi vandute de catre URBB pe cele trei piete pe care este prezenta compania”, a declarat Hezy Ovadia, noul presedinte al companiei.
„Investitiile pentru acest an ating suma de 4 mil. euro si vor fi directionate catre fabrica de la Bilbor, pentru exploatarea zonei de noi surse, invesitie in sistemul de distributie si investitii operationale de imbunatatire a liniilor de imbuteliere de bere si suc, precum si a sistemului informatic”, a adaugat Ovadia.
Acesta nu a dat prea multe detalii despre strategia sa de business, precizand ca va fi continuata in linii mari directia trasata de fostul presedinte al URBB.
„Daca ceva nu este stricat, nu are rost sa-l repari”, a spus noul sef al producatorului Tuborg.
Potrivit datelor URBB, piata bauturilor racoritoare necarbonatate a scazut anul trecut cu 20% in volum iar pentru 2011 se asteapta o stagnare.
Vanzarile Granini au crescut insa cu 2% in volum anul trecut.
Pe segmenul de apa minerala, URBB a vandut 8 milioane de sticle Bilbor anul trecut, reprezentand 5% din volumul total de bauturi vandute de companie.
De asemenea, pe fondul intrarii pe segmenul de apa minerala, volumul exporturilor realizate de companie a avansat cu 57% in 2010.
[img=1126]Shachar Shaine si-ar putea lansa un business propriu pe piata locala[/img]
URBB este al 4-lea jucator de pe piata locala a berii iar portofoliul sau cuprinde marci precum Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guinness si Kilkenny.
Principalii jucatori din industria locala a berii sunt Ursus Breweries, Heineken, Bergenbier, URBB si Romaqua Group.
Vanzarile in volum ale Ursus Breweries au stagnat in ultimul trimestru, dupa ce in primul semestru fiscal, incheiat la 30 septembrie 2010, s-au comprimat cu 11%.
De asemenea, compania a inchis anul trecut fabrica din Cluj, din cauza costurilor foarte mari de operare in comparatie cu celelalte trei fabrici Ursus din Romania, precum si din cauza reducerii consumului de bere.
Desi vanzarile Heineken din regiunea Europa Centrala si de Est au scazut cu 11% in volum in primele noua luni din 2010, in Romania compania a raportat volume in crestere in al treilea trimestru, dupa ce la sase luni obtinuse un avans de 7% al cifrei de afaceri.
Si Bergenbier a fost nevoita anul trecut, pe fondul reducerii consumului de bere din Romania, sa inchida fabrica proprie din Blaj. Desi cota de piata a companiei a crescut cu 1% in prima jumatate din 2010, vanzarile Bergenbier ar fi scazut pe intreg anul, potrivit unor surse.