Banca a lansat la inceputul anului [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/cum-poti-folosi-bancomatul-fara-a-avea-cardul-la-tine-72828/]un pachet unic de servicii fara card[/url] in intreaga retea de bancomate (ATM-uri) din tara, adresate atat clientilor bancii, cat si tuturor celor care doresc sa faca operatiuni fara card.
Conform statisticilor interne, cele mai frecvente tranzactii efectuate la reteaua nationala de ATM-uri Garanti sunt, in ordine, retragerile de numerar, platile fara card ale facturilor (facturi ale operatorilor de telefonie mobila si furnizorilor de utilitati), rambursarea sumelor datorate pentru cardul de credit si depozitele bancare.
Printre tipurile de tranzactii care sunt din ce in ce mai populare se numara serviciile cu numerar (platile efectuate folosind depozite de numerar) – 30% din totalul tranzactiilor, reincarcarea cartelelor telefonice prin „Mobile Top-Up”, plata facturilor, precum si operatiunile de schimb valutar fara card.
„Scopul nostru este sa le oferim clientilor servicii usor de folosit si la indemana atunci cand folosesc ATM-urile Garanti, de la plati fara card si depozite, pana la transferuri bancare si operatiuni de schimb valutar. Intentionam sa continuam sa ne crestem prezenta nationala prin ATM-uri inteligente”, a declarat Murat Atay, CEO-ul Garanti Group.
In Romania, Garanti Bank permite operatiuni de schimb valutar fara card, depozitarea fara card de numerar in contul propriu, posibilitatea de reincarcare a cartelei, rambursarea sumelor datorate pentru cardul de credit sau platirea facturilor de telefonie mobila in timp real.
„[b]Ne asteptam ca, in urmatorii cinci ani, tranzactiile fara card sa fie cele mai frecvente operatiuni la ATM[/b]. In plus, in viitorul apropiat, bancomatele Garanti Bank vor fi capabile sa ii recunoasca pe clientii nostri si sa le ofere servicii si produse personalizate. In Turcia, acest sector (ATM, n.r.) reprezinta unul dintre avantajele noastre competitive si planuim sa avem acelasi parcurs si in Romania”, a precizat Ilker Ozdemir, director bancar Canale Alternative de Distributie & Tranzactii.
Grupul Garanti reuneste Garanti Bank, Garanti Leasing, Garanti Credite de Consum si Garanti Credite Ipotecare, care isi desfasoara activitatea pe piata locala sub coordonarea Garanti. Cele trei IFN-uri completeaza oferta Garanti Bank cu produse specifice de leasing (leasing financiar – vehicule, echipamente si imobiliar – si vanzari & lease-back) si servicii de administrare a flotelor, credite de consum, precum si credite ipotecare dedicate achizitiei de imobile si terenuri sau refinantari ale altor credite. Garanti Group ofera servicii financiare pe piata locala catre peste 450.000 de clienti.
In 2011, Garanti Group Romania a inregistrat un [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/cum-vrea-garanti-romania-sa-si-creasca-profitul-cu-50-in-2012-73903/]profit net consolidat de 8,3 milioane de euro[/url], toate cele patru companii din grup fiind profitabile, respectiv Garanti Bank a avut un profit net de 3,1 milioane de euro, Garanti Credite Ipotecare – 2 milioane de euro, Garanti Credite de Consum – 1,6 milioane de euro, Garanti Leasing – 1,5 milioane de euro. Garanti Bank a inregistrat o crestere a activelor de pana la 1,45 miliarde de euro. Totalul de credite s-a majorat din 2010 cu aproximativ 19%, pana la 936 milioane de euro. Depozitele s-au situat la valoarea de 467 milioane de euro, in timp ce numarul total al cardurilor de debit si de credit a crescut cu 16% fata de 2010, pana la 230.000.
Garanti Bank isi creste continuu prezenta nationala prin sucursale proprii si canale alternative de distributie, ajungand in prezent la o retea de 77 de agentii, 200 bancomate si 7.340 de terminale POS.
Grupul Garanti este detinut de catre Turkyie Garanti Bankasi (TGB), cea de a doua banca privata ca marime din Turcia, dupa active.