Segmentul de asigurari generale a scazut cu 3%, pana la 93,4 mil. lei, in perioada mentionata. Totusi, asigurarile de incendiu pentru riscuri industriale au avut o crestere de 42%, cele de locuinta au avansat cu 11,4%, asigurarile de accidente cu 65% iar RCA si Carte Verde cu 12%.
Segmentul asigurarilor de viata a inregistrat un volum total de prime brute subscrise de 20,9 mil. lei, in scadere cu 12% fata de primul trimestru din 2009, insa numarul politelor incheiate a crescut cu 25%.
Motivul principal al scaderii primelor brute subscrise pe segmentul de viata l-a constituit diminuarea valorii primei medii de asigurare, au spus reprezentantii companiei.
„Generali Asigurari a afisat in primul trimestru cu un profit net de 11,6 milioane de lei, calculat conform standardelor nationale de contabilitate, in crestere semnificativa fata de perioada similara a anului precedent”, a declarat Marie Kovarova, directorul general al Generali Asigurari.
Aceasta a precizat ca potrivit standardelor internationale IFRS, profitul companiei a fost de 16 milioane de lei.
„Scaderea mare a pietei auto si a celei de leasing au avut un impact negativ decisiv asupra segmentului Casco la nivel de piata, iar Generali nu a facut exceptie, chiar daca impactul nu a fost liniar. Din fericire, am reusit sa echilibram balanta prin concentrarea pe alte produse cu potential de dezvoltare si in perioada urmatoare”, a spus Kovarova.
Aceasta a mai spus ca strategia pe segmentul de viata a fost schimbata, in sensul ca produsele deja existente au fost repozitionate, s-au creat si altele noi, astfel incat oferta de produse sa fie adaptata noilor conditii financiare care au condus la scaderea puterii de cumparare a romanilor.
„Avem in plan revenirea in forta pe asigurari de viata incepand cu cel de-al doilea trimestru si sustinerea lor puternica pana la sfarsitul anului. Chiar avem in desfasurare in prezent o campanie dedicata de marketing si vanzari, ale carei prime semnale ne dau incredere ca suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste indeplinirea obiectivului de crestere pe segmentul asigurarilor de viata”, a explicat Kovarova.
Forta proprie de vanzare a Generali Asigurari a reusit sa aduca 50% din volumul total de prime brute subscrise, cu 11% mai mult fata de primul trimestru al anului 2009.