In perioada analizata, segmentul de asigurari de viata a crescut cu 6,4%, ajungand la un volum de prime brute subscrise de 67,4 milioane de lei. Cea mai buna evolutie (+20%) a inregistrat-o segmentul unit-linked, urmat de asigurarile individuale traditionale (+8%).
„Evolutia buna a companiei din trimestrele doi si trei pe segmentul de viata, precum si rezultatele pozitive obtinute in primele noua luni, confirma redresarea acestui segment”, a declarat Marie Kovarova, director general Generali Asigurari.
„In acest an, am monitorizat cu atentie evolutia pietei de asigurari de viata si am identificat in cele din urma solutia optima pentru impulsionarea segmentului, prin lansarea de produse noi, flexibile, adaptate noilor conditii ale pietei”, a adaugat Kovarova.
Ea a mentionat ca numarul de contracte noi de pe segmentul de asigurari individuale traditionale a anut un avans de 28%, in timp ce rata de reziliere a politelor s-a diminuat cu 15%.
Segmentul de asigurari generale s-a redus cu 12% in primele noua luni, fiind subscrise prime in valoare de 268,5 milioane de lei. Factorii majori de influenta negativa au fost scaderea generala a pietei auto, declinul continuu al pietei de leasing si fenomenul renuntarii clientilor la politele Casco.
„Din pacate, activam in continuare pe o piata dominata de asigurarile auto, ceea ce este in totala discordanta fata de tarile europene mature. Generali a incercat intotdeauna sa-si mentina un portofoliu echilibrat prin reducerea volumului de asigurari auto si dezvoltarea altor linii de asigurare. Astfel, in perioada la care facem referire, am reusit o scadere a ponderii in portofoliu a asigurarilor auto cu circa 5 puncte procentuale, crescand in schimb ponderea celorlalte tipuri de asigurari: asigurari de asistenta turistica, asigurari de locuinte, asigurari tehnice sau asigurari de incendiu pentru riscuri industriale”, a comentat Marie Kovarova.
Cresteri importante pe segmentul de asigurari generale s-au inregistrat pe urmatoarele linii de business: asigurari de asistenta turistica (+185%), asigurari de credite si garantii (+195%), raspundere civila profesionala (+13%), asigurari de locuinta (+6%) si asigurari de incendiu pentru riscuri industriale (+5%).
„In privinta viitoarei strategii de business, vom continua cu siguranta sa ne axam pe produsele cu potential de dezvoltare, cum ar fi segmentul de asigurari de locuinta, cel de asistenta turistica, asigurarile corporate, dar mai ales asigurarile de daune la proprietati”, a mentionat directorul companiei.
„Asigurarile de viata vor reprezenta in continuare o prioritate pentru noi si vom actiona in vederea consolidarii pozitiei noastre pe aceasta piata”, a adaugat Marie Kovarova.
Generali Asigurari face parte din grupul international Generali, fondat la Trieste in 1831, ce are o forta de vanzare de peste 100.000 de angajati, care deserveste 70 de milioane de clienti in 68 de tari.