Termenul in care aceste intentii s-ar putea concretiza este in urmatorii doi ani, conform companiei.
Initial, potrivit unor aparitii in presa, compania avea in plan sa deruleze aceste investitii in Romania in doi ani de la intrarea pe piata, adica cel tarziu in 2010. Intrebati miercuri de catre DailyBusiness.ro despre evolutia planurilor, au spus ca acestea raman neschimbate, si ca primii doi ani pe piata locala (2008-2010) au fost de la inceput rezervati dezvoltarii brandului.
„Vrem sa vedem mai intai ca am construit ceea ce ne-am propus si dupa aceea vom merge mai departe. Nu este suficient 1 an pentru a-ti construi un brand”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Tzafrir Granat, vicepresedinte marketing Muller Dairy Romania.
De asemenea, Muller nu exclude nici varianta de a cumpara un producator local, insa pana in prezent nu a inceput negocieri in acest sens.
„Verificam tot timpul concurenta, ce se intampla in piata, insa pentru moment ne concentram pe o alta etapa a vietii noastre. Negocierile nu au inceput cu niciun producator. Poate fi vorba de oricare din competitori, nu se stie niciodata”, a mai spus Granat.
Muller isi continua expansiunea pe piata din Romania, lansandu-se pe piata premium a laptelui alb, cu „Lapte din Alpi”, care va avea un pret recomandat de 4,5 lei.
Compania a inceput initial sa distribuie acest produs in magazinele mici, urmand ca pana la finalul anului sa atace si segmentul supermarketurilor si cel al hypermarketurilor.
Pana in prezent, germanii de la Muller au lansat produse din segmentul iaurturilor in Romania, ajungand la o cota de piata de 9%, pe segmentul iaurturilor cu fructe, ceea ce ii plaseaza, potrivit estimarilor companiei, printre primii trei jucatori locali, dupa Danone si Tnuva.
Oficialii companiei vor ca evolutia pe segmentul laptelui din Romania sa fie aceeasi ca si pe cea a iaurturilor, inregistrata in primul an, si sa ajunga printre primii trei jucatori pe o piata unde sunt active in prezent branduri ca „La Dorna” (36% cota de piata), „Fulga” (19%) si „Milli” (11%), si altii (34%).
„Exista mult loc pentru inovatie pe segmentul local al laptelui” a mai spus Granat.
Planurile companiei sunt lansarea cate unui produs la fiecare cateva luni, „asa ca vom lansa si alte categorii anul urmator. Pasul urmator nu vi-l pot spune momentan, insa ne vom lansa si in alte categorii in care nu suntem inca, poate si pe segmentul de branzeturi”, a mai spus Granat.
Din punct de vedere al vanzarilor, Bucuresti este principala sursa de venit a Muller Romania, insa reprezentantii companiei nu au facut publice data exacte referitoare la situatia financiara din Romania de la intrarea pe piata si pana in prezent. „Suntem in targetul propus initial in ceea ce priveste vanzarile noastre in Romania”, a spusGranat.
Totodata, bugetul de marketing al companiei in Romania va creste in 2010, fata de 2009. „Suntem inca intr-o perioada de lansare, inca ne construim brand-ul aici”, a mai spus vicepresedintele de marketing.
Muller Germania are aproximativ 5.000 de angajati, 5 fabrici, si a inregistrat venituri de 2,3 miliarde euro in 2008.