„Suntem o prezenta destul de
puternica in economia romaneasca. GFR a platit in ultimii cinci ani
peste 200 de milioane de euro contributii la bugetul de stat,
achitate toate la zi, si reunim 9.000 de salariati. Am fost desemnati
recent castigatori ai licitatiei de privatizare a 51% din actiunile
CFR Marfa. Nu privim CFR Marfa ca pe un trofeu. Este o companie unde
se regasesc alti 11.000 de salariati de care trebuie sa avem grija”,
a afirmat Chinde.
Acesta a subliniat ca decizia GFR de a
participa la procesul de privatizare a CFR Marfa a fost impusa de
faptul ca, fara un operator regional puternic, Romania nu va reusi sa
se dezvolte.
In plus, Uniunea Europeana priveste transportul
feroviar ca fiind un mod de transport important, insa, a atras
atentia Sorin Chinde, in Romania lucrurile sunt departe de a se
intampla asa cum recomanda UE in domeniul investitiilor, dar, in
opinia lui, „sunt semne ca lucrurile merg in directia buna”.
„Toate aceste dezvoltari nu se pot face fara o
infrastructura si fara operatori feroviari si logistici puternici. In
aceste conditii, consideram ca, dupa perioada de restructurare a CFR
Marfa si de eficientizare – pentru ca primul lucru pe care ni-l
propunem este eficientizarea acestei companii, ca ea sa nu mai fie
o gaura neagra a economiei romanesti, asa cum este numita in
prezent -, sa putem integra aceasta companie si, impreuna cu GFR, cu
companiile noastre din Ungaria si Bulgaria, impreuna cu casele
noastre de expeditie pe care le avem in Moldova, Ucraina, Germania,
Austria, Muntenegru, Serbia, sa fim un jucator puternic in partea
aceasta a Europei si sa avem un cuvant de spus pe piata de
transporturi, in concurenta deloc de neglijat pe care o avem din
partea celorlalti operatori feroviari din Vest”, a explicat el.
In alta ordine de idei, Sorin Chinde a atras atentia asupra
starii precare a infrastructurii romanesti, care ar putea
conduce la pierderea de catre Romania a principalului avantaj pe care
il are Portul Constanta si anume cel de cel mai mare port de la
granita de est Uniunii Europene.
„Starea aceasta precara
a infrastructurii ne conduce sa fim pe cale a pierde principalul
avantaj pe care il are Portul Constanta si anume cel de cel mai mare
port de la granita de est a UE, intr-o zona, sa-i spunem sigura –
NATO, UE – si in conditiile in care Asia este un partener din ce in
ce mai important pentru UE, tot mai multe transporturi ocolesc
Romania, se duc in Croatia sau se duc direct in porturile din vestul
UE, desi ca, si costuri si ca si timp de tranzit, Portul Constanta ar
fi o alternativa mult mai viabila”, a atras atentia Sorin
Chinde, citat de Agerpres.
De asemenea, starea
infrastructurii duce si la accidente, cum a fost cel din Muntenegru
sau cel din Mihailesti, de acum cativa ani.
„Accidentul
din Muntenegru, cat si cel de la Mihailesti, de acum cativa ani, dar
si alte accidente, au, dincolo de incalcarea regulilor si a
procedurilor, si o alta cauza, si anume starea infrastructurii
rutiere. Muntenegru este un stat care are o infrastructura rutiera
asemanatoare cu cea a Romaniei”, a spus Chinde.
GFR, ca
parte a Grupului Granpet, reuneste trei operatori feroviari in trei
tari: Romania, Ungaria, Bulgaria, si patru fabrici constructoare de
material rulant si reparatoare.
Compania Grup Feroviar Roman
(GFR) a fost declarata, joi, 20 iunie 2013, castigatoare a
competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, dupa sapte ore de
negocieri.