„Din 100 de credite restructurate de CEC la companii, 25% dintre clienti nu mai reusesc sa continue, desi li s-a dat o gura de oxigen. Totusi, 75% se salveaza. La persoane fizice procentul e mult mai bun. Un numar foarte mic de clienti carora li s-a dat o gura de oxigen nu reusesc sa mai tina pasul”, a spus Ghetea la seminarul „Mediafax talks about banking”.
El a aratat ca primele sase luni ale acestui an au fost caracterizate de continuarea impactului crizei asupra firmelor si populatiei, care s-a simtit si la nivelul bancilor.
„La companii avem o dezvoltare sau o evolutie destul de diversa. Asistam la unele succese inregistrate de unele companii care au reusit in perioade de criza sa gaseasca acele iesiri prin gasirea unor produse si a unor piete care, chiar daca nu mai sunt cele traditionale, sunt solutii pentru supravietuire”, a adaugat Ghetea.
Totodata, presedintele CEC Bank a mentionat ca este dificil de estimat care va fi profitabilitatea sistemului bancar la finalul primul semestru.
„Poti sa ai rezultate bune, dar in ultima zi sa te trezesti ca un mare client vine cu introducerea unei cereri de insolventa si trebuie sa faci provizioane mai mari decat ai fãcut in sase luni”, a precizat Ghetea.