El a spus ca in ultima perioada s-a tot discutat despre faptul ca bancile executa anumite garantii atunci cand nu se achita creditele.
„Vindem fabrici, uzine, case si limuzine. Nu-i adevarat, nu se vinde nimic sau se vinde foarte putin pentru ca nu exista piata pentru asa ceva. Faptul ca o banca ajunge sa execute un client este pur si simplu sfarsitul unei incercari de a gasi un dialog”, a explicat Ghetea, citat de Mediafax.
El a explicat ca unii clienti nu vor sa discute cu banca, intrucat manifesta „sindromul doctorului”.
„Din pacate sunt unii clienti la care se manifesta sindromul doctorului, adica
El a dat ca exemplu faptul ca in urma vanzarii unui activ din judetul Timis, in valoare de 830.000 de lei, nu s-au acoperit cheltuielile cu executorul bancar.
„Astfel clientul a ramas in continuare dator la banca, iar activul s-a pierdut. Nu aceasta este dorinta bancilor, vrem sa gasim solutii pentru fiecare client care dovedeste buna credinta si dovedeste ca poate sa faca ceva in continuare”, a mai mentionat Ghetea.
Presedintele ARB a explicat ca legea insolventei este in continuare „destul de neprietenoasa” pentru sistemul bancar.
„As vrea sa trag un semnal de alarma, ca primul sfat pentru clienti ar fi sa incerce sa obtina sfaturi de la banca la care are expunerea cea mai mare si pe urma sa se duca la practicienii in insolventa. Nu cred ca o companie care a intrat in insolventa, voluntara sau ceruta de cineva, reuseste dupa o perioada sa aiba aceeasi credibilitate in fata bancilor ca inainte sa se petreaca acest eveniment”, a mai aratat Ghetea.
El considera ca exista firme care au reusit sa se adapteze la conditiile de criza si care trebuie sprijinite de banci, chiar daca nu mai exista aceleasi garantii, iar riscurile sunt mai mari.