Ghyka a spus ca este greu de estimat care va fi evolutia pietei in al doilea semestru, dar ca pe fondul rezultatelor din august, cea mai buna luna din an, se poate anticipa ca a doua jumatate a anului va fi mai buna decat prima.
„Al doilea semestru nu va putea contracara in totalitate scaderea din primul, dar piata va avea un declin pe tot anul de pana la 10%”, a explicat oficialul Bergenbier.
Piata berii din Romania a scazut anul trecut cu 13%, la 17,6 milioane de hectolitri, revenind astfel la cifrele inregistrate in 2006, conform datelor Asociatiei Berarii Romaniei.
In ceea ce priveste decizia companiei din august, de a inchide fabrica de la Blaj, Ghyka a precizat ca vor fi afectati 172 de angajati.
El a mai spus ca desi au primit oferta de a se transfera la sediul din Bucuresti sau la fabrica din Ploiesti a fabricii, cei mai multi dintre angajatii de la Blaj au familii acolo si nu vor dori sa plece din oras. Acestia vor primi in schimb pachete compensatorii.
Compania are in total 768 de angajati, cifra care include si salariatii de la Blaj.
Bergenbier este prezenta pe piata locala din 1994, produce marcile Bergenbier, Stella Artois, Beck’s, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
Bergenbier SA este unul dintre cei mai activi producatori de bere de pe piata romaneasca, ocupand pozitia a 3-a in industria berii in anul 2009 (conform companiei de cercetare MEMRB). Compania face parte din grupul StarBev, care mai cuprinde operatiuni din alte 8 tari din Centrul si Estul Europei din domeniul producerii si distribuirii berii.
Pe piata locala, Bergenbier concureaza cu companii ca Ursus Breweries, Heineken Romania, URBB si Romaqua Group.