„2009 va fi un an greu pentru industria tigarilor”, a spus Gilda Lazar.
Ea nu a precizat valoarea estimata a profitului si nici pe cea a cifrei de afaceri pentru 2009, dar a mentionat ca aceasta din urma va avea un trend ascendent.
Lazar a subliniat ca pentru a se mentine totusi pe profit, compania a trebuit sa reduca niste costuri.
„In loc de doua cartuse, angajatii primesc drept bonus lunar doar un cartus de tigari. Managementul nu mai calatoreste la clasa business, ci la cea economica”, a explicat reprezentanta producatorului de tigari cateva din reducerile de costuri.
Un sfert din productie va merge la export pana in 2011
JTI Manufacturing, divizia de productie a JTI Romania, isi propune ca pana in 2011 sa investeasca aproximativ 30 mil. euro in cresterea capacitatii de productie si a nivelului de automatizare a fabricii.
In prezent, circa o cincime din productia locala este destinata pietelor externe, urmand ca in perioada urmatoare aceasta pondere sa creasca la 25%, potrivit reprezentantilor companiei.
JTI Romania este subsidiara JTI, companie cu sediul la Geneva (Elvetia), avand 23.000 de angajati si activitati de vanzare in peste 120 de tari.
Pe plan local, JTI detine o cota de piata de circa 25% si un portofoliu ce cuprinde Sobranie in categoria prestige, Camel, Glamour, Salem si Benson & Hedges pe segmentul premium, Winston in categoria mid, Winchester, More, Monte Carlo si Ronson, pe segmentele base si value.
Principalii concurenti ai JTI Romania pe piata locala sunt British American Tobacco (BAT) si Philip Morris.