Pe Google Maps, A3 este marcata incepand de la Centura Capitalei si pana la soseaua de Centura a orasului Ploiesti.
A3 ar trebui sa faca legatura dintre Bucuresti si Brasov, dar pe harta Google nu este marcat si traseul dintre Ploiesti si Brasov.
Din imagini se pot vedea portiunile unde se efectueaza lucrari, un pod, intersectia A3 cu soseaua Bucuresti – Ploiesti (DN1), precum si un santier unde sunt parcate utilaje.
Autostrada A3 ar trebui sa masoare la finalul lucrarilor 565 km, pornind de la Bucuresti spre nord, prin Muntii Carpati si sa ajunga, prin nordul Carpatilor Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Bors. Autostrada va lega orasele Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Turda, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea.
Autoritatile romane au impartit Autostrada A3 in doua proiecte independente: Autostrada Bucuresti – Brasov si Autostrada Brasov – Cluj – Bors, intitulata si „Autostrada Transilvania”, punctul de legatura fiind orasul Brasov.
Pe 1 decembrie 2009 s-au deschis circulatiei primii 42 de kilometri din aceasta autostrada, dintre Turda si Cluj Vest, iar in 13 noiembrie 2010, inca 12 km intre Turda si Campia Turzii, in timp ce alte tronsoane sunt in executie.
Pentru construirea unor portiuni din aceasta autostrada, Guvernul a recurs si la un sistem de parteneriat public-privat.
Acesta a fost aplicat mai exact pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, dar a esuat. Motivul oficial a fost ca firma castigatoare, Vinci, nu ar fi putut gasi finantare pentru acest proiect in termenele contractuale stabilite.
Chiar daca sunt functionale pe unele portiuni, si celelalte autostrazi din Romania sunt inca in constructie.
Din Autostrada A1, parte a Coridorului IV european de transport, sunt functionale doua segmente: unul de 128 km care leaga Bucurestiul, capitala Romaniei, de Pitesti, resedinta judetului Arges (care are un capat in vestul Bucurestiului si celalalt la Bascov, la nord de Pitesti) si un alt segment de 17 km din centura ocolitoare a Sibiului, pe la nord (intre localitatile Selimbar si Sura Mica).
Autostrada A1 a fost prima construita in Romania, in perioada 1968-1973 si refacuta in 2000, cu noi segmente adaugate in 2007 si 2010.
La finalul lucrarilor, autostrada urmeaza sa lege Bucurestiul de Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Lugoj, Timisoara, Arad si Nadlac, facand legatura cu autostrazile din Ungaria, spre Seghedin.
De asemenea, Autostrada A2, denumita si Autostrada Soarelui este aproape de finalizare, iar cand va fi gata, va lega Bucurestiul de Constanta, cel mai mare port al Romaniei. 152 km din lungimea totala de 225 km a autostrazii au fost terminati si sunt functionali, intre Bucuresti si Cernavoda via Fundulea, Drajna si Fetesti.
Construirea autostrazii A2 intre Bucuresti si Constanta a inceput in era comunista in timpul regimului lui Nicolae Ceausescu.
Primul tronson Fetesti – Cernavoda, de aproximativ 18 km, a fost dat in folosinta in 1987.