„Grup Feroviar Roman a inaintat, vineri, 11 octombrie, o
cerere oficiala catre Ministrului Transporturilor, d-na Ramona Manescu, prin
care solicita implicarea directa si urgenta a ministrului, in vederea evitarii
unui esec al privatizarii CFR Marfa, care in acest moment pare iminent, avand in
vedere neindeplinirea de catre vanzator a obligatiilor pe care si le-a asumat in
acest proces, pana in prezent”, se noteaza in informarea companiei.
Potrivit sursei citate, Grup Feroviar Roman (GFR) si-a indeplinit, pana acum, „cu
onestitate si la termen” toate obligatiile care-i reveneau, considerand, in
acelasi timp, ca atitudinea Comisiei de Privatizare „a fost de natura a-i leza
buna-credinta, interesele si eforturile financiare pe care le-a facut pentru
succesul acestei privatizari de importanta strategica pentru statul roman”.
„Cu toate acestea, GFR este in continuare dispus sa colaboreze cu Ministerul
Transporturilor pentru a identifica impreuna caile legale prin care poate fi
evitat esecul unei licitatii care ar afecta negativ mediul economic si ar
descuraja investitiile straine. Grup Feroviar Roman conteaza pe sustinerea
conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situatii. GFR
considera ca, in acest moment, comisia de privatizare invoca termenul de obtinere
a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec
al tranzactiei. Mai mult, modul in care membrii Comisiei de Privatizare au inteles
sa-si indeplineasca responsabilitatile este o dezamagire pentru un investitor
care a intrat in aceasta licitatie cu seriozitate si profesionalism si cu dorinta
de a investi intr-o companie cheie pentru economia romaneasca”, mentioneaza
Grampet Group.
Pe de alta parte, compania mentioneaza faptul ca GFR nu a solicitat niciodata vreo
amanare a termenului de plata.
„De asemenea, Comisia de Privatizare a evitat in mod repetat formularea unor raspunsuri
clare la solicitarile noastre facute inca din 30 august 2013 (demers reluat pe
4 octombrie 2013), privind situatia la zi a aprobarilor din partea bancilor
creditoare ale CFR Marfa in privinta schimbarii de actionariat al companiei”,
conform sursei citate.
GFR isi exprima intreaga disponibilitate de a face public continutul
contractului de privatizare si solicita in mod public Ministerului
Transporturilor renuntarea la clauza de confidentialitate, pentru corecta si
completa informare a opiniei publice. potrivit Agerpres.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a afirmat, vineri, ca privatizarea
CFR Marfa va esua daca omul de afaceri Gruia Stoica nu se plateste diferenta de
170 milioane de euro pana luni, 14 octombrie 2013.
Din luna iunie a.c si pana in prezent, Grup Feroviar Roman a platit 30 de milioane de euro in contul achizitiei pachetului majoritar de actiuni al SNTFM CFR Marfa SA: 10 milioane de euro, reprezentand garantia bancara de participare la licitatie, iar alte 20,2 milioane de euro, reprezentand garantarea tranzactiei printr-un cont escrow, potrivit companiei.