Imprumutul, acordat pe o perioada de sapte ani, va permite unitatii din Romania sa isi creasca capacitatea de export pe pietele internationale. Oficialii Olympus vor sa se extinda cu produsele fabricate in Romania pe pietele din vest, si chiar si in SUA.
In prezent, 80% din productia locala este destinata pietelor internationale, iar compania intentioneaza sa mentina acest procent, pe masura ce capacitatea de productie va creste. Laptele procesat in aceasta unitate este 100% romanesc, au spus oficialii Olympus.
Deocamdata, compania nu isi propune atingerea „fortata” a unei anumite cote de piata. Reprezentantii Olympus spun ca nu vor face pasi mari, care sa pericliteze business-ul, ci „vor lua ce le da piata”, straduindu-se in paralel sa se faca mai cunoscuti.
Despre plecarea din Romania a producatorului israelian Tnuva, oficialii Olympus au spus ca, daca un gigant ca Tnuva pleaca atat de brusc din tara, inseamna ca ceva nu este in regula in piata, evitand sa ofere mai multe detalii legate de acest subiect.
In noiembrie 2011, Olympus a inaugurat cea mai avansata tehnologic fabrica de lactate din Romania, in urma unei investitii initiale de 55 de milioane de euro din fonduri proprii. Anul trecut, Olympus a fost al doilea investitor din Romania, dupa valoarea investitiei.
Fabrica nu functioneaza inca la capacitatea maxima, se va dezvolta pe parcurs, in urma investitiilor derulate.
Intrebat cum afecteaza situatia financiara din Grecia business-ul de acolo, dar si cel din Romania, presedintele grupului Olympus, Dimitrios Sarantis (foto) a spus ca afacerile au crescut in ambele tari in acesti ani. In Grecia, vanzarile au crescut cu 11% in 2011 fata de 2010, iar in Romania s-au inregistrat vanzari mai mari cu 5 milioane de euro in 2011, fata de anul precedent. De asemenea, pentru acest an, se asteapta ca afacerile sa creasca.
In Romania, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 22,6 milioane de euro in 2011, iar pentru acest an urmareste afaceri de 40 milioane de euro.
„Fabrica din Brasov este una dintre cele mai dezvoltate fabrici de produse lactate din Europa – este obligatoriu ca noi sa crestem standardele si sa ne mentinem pozitionarea pe piata. Scopul nostru este sa avem aceeasi pozitionare si pe alte piete europene. Trebuie sa punem din plin in valoare materia prima romaneasca si sa demonstram ca este una dintre cele mai bune pentru produsele lactate”, a declarat Dimitrios Sarantis.
Cu o capacitate totala de colectare a laptelui de 40.000 de litri pe ora si intinsa pe o suprafata de 25.000 metri patrati, fabrica din Brasov are trei unitati principale de productie: iaurt (120
tone/zi), telemea (100 tone/zi) si lapte (PET: 16.000 de litri/ora,
Tetrapack: 10.500 de litri/ora).
Produsele sunt distribuite in lanturile de hiper- si supermarketuri din Romania si din Europa. In Romania, inca nu sunt prezente in magazinele mici.
Intrebati daca au planuri pentru dezvoltarea nisei bio in Romania, oficialii Olympus au spus ca este foarte posibil.
Grupul Olympus este prezent in Romania din 1999. In perioada 1999-2011, investitia totala a grupului Olympus in Romania s-a ridicat la 70 de milioane de euro.
Grupul de firme are sediul in Trikala, Grecia, si opereaza in 34 de tari, inclusiv pe piete precum SUA, Germania si Italia. In prezent, detine cinci unitati de productie in Grecia, Bulgaria si Romania, care produc lactate si sucuri naturale.
Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB) a acordat imprumuturi pentru 24 de companii romanesti in ultimii 13 ani, dintre care 6 sunt in curs, potrivit lui Mustafa Boran, vicepresedinte BSTDB. 250 milioane euro, reprezentand 10% din portofoliul acordat de banca in regiune, au mers catre companiile din Romania. Printre acestea se numara Rompetrol, Petrom, Turceni Transgaz, Banca Carpatica, Unicredit, Bancpost, Banca Romaneasca.