Valentin Vasilescu, directorul subsidiarei companiei grecesti in Romania, a explicat ca aceasta crestere se va baza pe extinderea gamei de produse destinate bricolajului. In opinia managerului, piata va creste usor in acest an, dupa ce in 2009 a inregistrat o scadere de peste 20%. Printre produsele noi care vor ajunge in Romania se numara si gama de electrocasnice mici, cum ar fi aspiratoarele ecologice.
[img=691][/img]
In 2009, firma a inregistrat in Romania afaceri de circa 4 mil. euro, nivel similar cu cel din 2008. Din totalul cifrei de afaceri, 65% este acoperit de vanzarile de unelte Black&Decker si DeWalt, iar restul din distributia de produse si echipamente pentru industria HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
Pe termen mediu, compania elena intentioneaza sa construiasca si un centru logistic care sa deserveasca activitatea la nivel local. Yalco are in prezent o singura subsidiara in afara Greciei, cea din Romania, dupa ce recent a vandut business-ul din Ungaria. Oficialii companiei nu au putut preciza o valoare a investitiei, insa au spus ca proiectul, aflat in faza de analiza, ar putea fi demarat in 2011.
Black&Decker, companie infiintata acum 100 de ani, este marca numarul unu la nivel global pentru unelte de bricolaj, conform clasamentului Superbrands. Pentru segmentul de bricolaj, Black&Decker a inregistrat anul trecut vanzari de peste 1,2 miliarde dolari.
Parte a Grupului Yalco, subsidiara din Romania a fost infiintata in iulie 2006, devenind distribuitorul unic oficial al Black&Decker in ianuarie 2007.
Grupul Yalco a fost infiintat in Grecia in anul 1920, fiind una dintre cele mai mari 100 de companii din aceasta tara. In Grecia, grupul este cel mai mare distribuitor de produse pentru menaj (household), solutii si echipamente pentru HoReCa, precum si de aparate electrocasnice de mici dimensiuni. Anul trecut, compania a obtinut din aceste activitati venituri de aproape 60 de milioane euro.