„Cred ca stam bine in urmatoarele sase luni. Piata rezidentiala si cea auto dau semne de redresare, insa procesul nu este unul accelerat”, a declarat Greenspan intr-un interviu pentru Reuters, scrie Mediafax.
Piata auto a obtinut un sprijin neasteptat la finele lunii iulie, cand guvernul american a introdus un program de subventii pentru stimularea vanzarilor de automobile, insa cresterea determinata de aceasta masura ar putea fi nesustenabila.
Greenspan, care s-a retras din functia de presedinte al Fed in 2006, dupa 18 ani de mandat, sustine ca piata americana este saturata in ceea ce priveste autoturismele, aratand ca exista cu 20% mai multe masini decat soferi.
Astfel, fostul sef al Fed estimeaza ca vanzarile auto vor reveni la nivelurile scazute din primele sase luni ale acestui an odata ce programul guvernamental va lua sfarsit, in contextul unei piete a creditelor de consum aflata inca in dificultate.
In ceea ce priveste piata rezidentiala, scaderea abrupta a sectorului constructiilor ajuta dezvoltatorii de proiecte rezidentiale sa „scape” de surplusul de locuinte, insa Greenspan considera ca rata de improprietarire din Statele Unite nu va reveni la nivelurile anterioare crizei.
Greenspan a fost laudat pentru ca a obtinut, in timpul mandatului la sefia Fed, cea mai lunga perioada de crestere economica neintrerupta din istoria Statelor Unite, in perioada 1991-2001, insa activitatea profesionala a economistului a inceput sa fie criticata odata cu ascensiunea crizei.
Unii analisti si economisti subliniaza ca „bula” rezidentiala americana, care a condus la criza creditelor ipotecare, evoluata apoi intr-o criza financiara globala acompaniata de o recesiune abrupta, s-a format si a crescut „sub ochii Fed” in timpul mandatului lui Greenspan.
Criticii arata ca, sub conducerea lui, Fed a mentinut dobanzile la creditele pe termen scurt la niveluri prea scazute dupa recesiunea din 2001, situatie care a stat la baza crizei financiare.