Finantarea contului
escrow a fost asigurata din surse proprii ale Grup Feroviar Roman
precum si de catre un consortiu de banci format din Raiffeisen Bank,
Banca Transilvania si OTP Bank.
Din luna iunie a.c si
pana in prezent, Grup Feroviar Roman a platit 30 de milioane de euro
in contul achizitiei pachetului majoritar de actiuni al SNTFM CFR
Marfa SA: 10 milioane de euro, reprezentand garantia bancara de
participare la licitatie, iar alte 20,2 milioane de euro,
reprezentand garantarea tranzactiei printr?un cont escrow, se arata
intr-un comunicat al companiei.
Conform contractului de
privatizare, Grup Feroviar Roman (GFR) si?a asumat obligatia de a
incheia un contract de cont escrow in termen de 30 de zile de la data
semnarii contractului si de a alimenta acest cont, in 2 zile de la
deschiderea sa, cu suma prevazuta in conditiile de privatizare.
“Grup Feroviar Roman a
indeplinit cu diligenta toate cerintele din procedura de privatizare,
parcurgand etapele obligatorii pana la aceasta data: depunerea
garantiei de 10 milioane euro, semnarea contractului de privatizare,
notificarea achizitiei catre Consiliul Concurentei, semnarea
contractului de escrow si finantarea acestuia”, se mai spune in
document.
Procedura de privatizare
urmeaza sa continue prin obtinerea avizului Consiliului Concurentei
sau a Comisiei Europene, avand in vedere ca notificarea depusa in
numele Grup Feroviar Roman a fost declarata valida si admisa.
Ulterior avizarii
tranzactiei de catre Consiliul Concurentei si indeplinirii
conditiilor din contract, cumparatorul va achita diferenta,
finalizandu?se astfel privatizarea. Avizarea de catre Consiliul
Concurentei este o procedura standard pentru orice tranzactie de
acest fel, in spatiul european.
“Consideram ca
privatizarea SNTFM CFR Marfa SA este una de importanta strategica
pentru Romania, in conditiile in care pentru dezvoltarea
transportului de marfa pe calea ferata se fac eforturi deosebite la
nivel european. SNTFM CFR Marfa SA, ca o companie romaneasca avand
astazi 11.000 de angajati si un parc de material rulant cu potential
de dezvoltare, nu poate cunoaste un succes real decat daca devine un
important operator regional”, spun oficialii GFR in comunicat.
Grup Feroviar Roman este
la randul sau o companie 100% romaneasca.