Este pentru prima data cand Penescu admite varianta inchirierii de terenuri si locatii comerciale, reteaua PIC fiind construita pana in prezent pe proiecte detinute de companie.
PIC intentioneaza sa deschida in 2007 inca doua noi hipermarketuri, la Braila si Oradea, in urma unei investitii totale de 50 mil. euro. Terenurile si cladirile sunt proprietatea grupului PIC.
[quote=Cornel Penescu, actionar PIC]Vrem sa ne extindem cat putem de mult pana in 2010, pana la 10 sau chiar mai multe magazine[/quote]
Conform strategiei de extindere inceputa anul trecut, grupul PIC intentiona initial sa deschida in primavara lui 2007 un hipermaket la Braila, dar proiectul a fost amanat pana in toamna, fiind vizata deschiderea simultana cu magazinul din Oradea.
Proiectarea si construirea in regie proprie a hipermarketurilor permite reducerea cu pana la 40% a costului cu investitiile per locatie, insa inchirierea de locatii noi va accelera extinderea afacerii. Inchirierea este de altfel o strategie adoptata si de alti retaileri, precum Carrefour, Auchan, real.
Compania detine hipermarketul din Pitesti din noiembrie 2004, al doilea magazin fiind deschis la Craiova in toamna anului 2006. Suprafata magazinului din Craiova, precum si a celor care urmeaza sa se deschida in Braila si Oradea este de doua ori mai mare decat a celui de la Pitesti si ajunge la 10.000 metri patrati.
Investitorii din Pitesti si-au propus inca de la deschiderea primului hipermarket sa concureze reteaua franceza Carrefour, considerat principalul sau competitor. Intre timp, pe piata de retail au mai intrat grupurile internationale Cora, Real (apartinand Metro) si Auchan, care intentioneaza sa se extinda masiv pana in 2010. De altfel, investitorul PIC considera ca „mai sunt cinci ani pana cand va fi saturata piata, deci e loc de cat mai multe extinderi”.
Pe viitor, strategia grupului vizeaza si Bucurestiul, in cadrul unui proiect aflat in stadiu incipient. „Daca acest proiect se concretizeaza, prin 2008-2009 vom patrunde si in Bucuresti”, a spus Penescu.
PIC opereaza in hipermarketurile sale o marca proprie, cu acelasi nume, sub care sunt comercializate zahar, ulei, faina, malai, gris, arpacas si orez. Oferta din hipermarketurile PIC ajunge la circa 40.000 de produse, 90% din furnizori fiind producatori romani.
Cifra de afaceri a companiei a ajuns anul trecut la circa 85 mil. euro. Pentru 2007 compania intentioneaza sa investeasca doar in partea de retail, partea de productie fiind lasata deoparte. „Vom achizitiona terenuri pentru noi constructii in anii viitori”.
Fratii Penescu au pornit propria afacere in 1991 in sectorul comertului, extinzandu-si treptat portofoliul care acum mai cuprinde o fabrica de orez, o linie de imbuteliat ulei, linii de ambalare pentru zahar, o companie de distributie, o firma de transport de marfa, o firma locala de taxiuri, o editura si o tipografie. De asemenea, fratii Penescu detin 85% din actiunile clubului de fotbal FC Arges, prin intermediul a doua firme, PIC SRL si Muntenia Aliment.