Intervievati de agentia de stiri financiara AFX, analistii au declarat ca se asteptau ca profitul net sa fie cuprins intre 4,25- 4,5 miliarde de euro.
Profitul net realizat la nivelul intregului an a fost influentat de vanzarea, pentru 1,2 miliarde euro, catre fondul de investitii britanic Permira, a activitatilor Unilever din Europa de alimente congelate. Excluzand elementele exceptionale, castigurile nete din 2006 au crescut cu 10% pana la 3,685 miliarde euro.
Vanzarile Unilever au crescut cu 3% pe intregul an ajungand la 39,6 miliarde de euro. In cel de-al patrulea trimestru, Unilever aproape ca si-a triplat profitul net la 2,1 miliarde euro, inregistrand o crestere de 185% comparat cu perioada similara a anului 2005, in ciuda costurilor de restructurare de 469 milioane euro. De asemenea, cresterea a venit si din vanzarea diviziei de alimente congelate.
Profitul net din operatiunile de baza a inregistrat in cel de-al patrulea trimestru o crestere de 30 de procente pana la 898 milioane euro. Vanzarile din cel de-al patrulea trimestru s-au cifrat la valoarea de 9,73 miliarde euro.
Pentru acest an, Unilever estimeaza ca piata va ramane neschimbata – cu o cerere pentru consum modesta in Europa, dar robusta in alte regiuni. „Ne asteptam ca vanzarile sa inregistreze o crestere de pana la 3-5 procente la nivelul anului 2007” a adaugat compania. Presedintele Unilever, Patrick Cescau, a amintit de reformele structurale pe care compania le-a introdus si de investitia de 300 milioane euro a companiei in actiuni de marketing.
„Imbunatatirea performantei din 2006 demonstreaza ca schimbarile care au avut loc in ultimii doi ani asupra afacerii , functioneaza” a precizat oficialul intr-o declaratie.
Grupul este prezent si pe piata romaneasca prin intermediul subsidiarei Unilever South Central Europe, cu sediul central la Ploiesti. Compania a investit in Romania peste 100 milioane euro din 1995.
Unilever activeaza in 18 segmente ale pietei bunurilor de larg consum, cele mai cunoscute branduri fiind Knorr Delikat, Delma si Rama, Dove, Dero si Omo.
Potrivit datelor companiei, Unilever este al doilea mare investitor in publicitate din Romania ca si buget total de publicitate pentru intregul portofoliu de produse.