„In Romania antreprenorii s-au dezvoltat dupa 1989, astfel incat sunt inca la prima generatie si, in primul rand, sunt sceptici. Daca, de exemplu, vorbesc cu un antreprenor aflat la a patra generatie, din Anglia sau Germania, acesta stie exact ce este private banking-ul, stie care este diferenta dintre o banca de private banking si una comerciala. In Romania trebuie sa le explicam ce inseamna private banking, mai ales pentru ca acest termen a fost folosit abuziv. Toata lumea numeste orice private banking”, a spus Gudenus, care este responsabil pentru operatiunile din Ungaria si Romania ale bancii austriece.
„Cand vorbesc cu oameni care nu sunt obisnuiti cu serviciile de private banking, ma intreaba
De asemenea, el a aratat ca banca a refuzat unele persoane din Romania drept clienti, aceasta strategie fiind implementata si in alte tari.
„Suntem aproape de a avea 50 de clienti in Romania acum. Nu incepem o relatie decat daca suntem siguri ca originea fondurilor este legala, pentru ca este o chestiune de reputatie. Nu facem afaceri cu politicieni. Am evitat mereu politicienii pentru ca acestia pot fi atacati din motive politice, chiar daca sunt nevinovati. De asemenea, nu vom avea parteneriate cu oameni implicati in scandaluri”, a continuat Gudenus.
Banca austriaca Gutmann, specializata in private banking, a deschis in primavara anului trecut un birou la Bucuresti si a anuntat ca tinteste un portofoliu de 50 de clienti in primul an.
Gudenus a mentionat ca Bank Gutmann a fost ajutata de criza economica, clientii afland ca nu este asa de usor de administrat o avere, iar valoarea activelor sub administrare a urcat de la circa 9 miliarde de euro la aproape 13 miliarde de euro in prezent.
El a aratat ca banca, infiintata in 1922, are in prezent circa 2.000 de clienti care detin suficiente fonduri pentru a beneficia de solutii personalizate de investitii.