Decizia finala privind continuarea sau nu a acestui proiect va fi luata la nivel de grup, pana la finele anului, in functie de evolutia situatiei financiare internationale, dar si de nivelul cererii din piata locala, a precizat oficialul Henkel Romania.
„Cererea exista in continuare in Romania, dar trebuie sa vedem daca este si solvabila. Daca luam in calcul necesarul de locuinte sau de reabilitare termica, piata are potential. Problema este daca romanii au si resursele financiare necesare”, a explicat Dumitrescu.
El a mentionat ca terenul pe care ar putea fi construita noua unitate de productie va fi cumparat pana la finele acestei luni, indiferent de decizia ulterioara.
De asemenea, Dumitrescu a spus ca in varianta in care nu se va renunta la planul de constructie a fabricii, spera ca aceasta sa fie gata la jumatatea anului viitor.
La inceputul lunii septembrie, reprezentantii Henkel Romania spuneau ca anul viitor compania va incepe constructia unei fabrici in zona Moldovei, in urma unei investitii de 10 milioane euro.
Noua fabrica urma sa aiba o capacitate de productie de 180.000-200.000 de tone pe an.
In prezent, Henkel Romania are doua astfel de unitati de productie in Romania, cu o capacitate totala de 450.000 de tone de adezivi pe an.
Vanzarile de adezivi pentru gresie si faianta isi tempereaza cresterile in 2008
Lavinia Ciurtin, directorul de marketing al diviziei de adezivi a Henkel Romania, a estimat ca segmentul de adezivi pentru gresie si faianta va creste in acest an cu 12-15%, pana la 90 milioane euro in Romania, evolutie ce se poate vedea si din importurile si productia de placi ceramice.
Ritmul de crestere este insa inferior celui de anul trecut, care a fost de pana la 20%, potrivit Laviniei Ciurtin.
Ea a explicat temperarea ritmului de crestere a segmentului de adezivi pentru gresie si faianta prin avansul constructiilor la nivel de tehnicitate.
„Spre exemplu, inainte, unii constructori foloseau pentru lipirea placilor de polistiren adeziv pentru gresie si faianta, iar acum au inceput sa foloseasca ce trebuie, adica adeziv pentru polistiren”, a explicat Ciurtin.
Pretul adezivilor pentru gresie si faianta au crescut cu 15% de la inceputul anului, conform estimarilor Henkel Romania.
Compania are o cota de piata de 44% in valoare pe segmentul de adezivi pentru gresie si faianta si de 40% in volum.
Pentru acest an, compania estimeaza o crestere de 30% la nivelul cifrei de afaceri. Anul trecut, Henkel a inregistrat o cifra de afaceri de peste 472 milioane lei noi (140 milioane euro), in crestere cu peste 36% fata de anul precedent.
Henkel are 3 divizii in Romania, pentru detergenti si produse de curatat, pentru produse cosmetice si pentru adezivi.
Infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria, Henkel Romania are in prezent circa 600 angajati, iar portofoliul sau cuprinde aproximativ 30 de marci si o varietate de produse, de la cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.