Organic, excluzand
impactul cursului de schimb si al achizitiilor/vanzarilor, vanzarile
au crescut cu 3,8%, atat valoric cat si din punctul de vedere al
volumului.
“Consider ca
pietele pe care activam vor fi in continuare marcate de instabilitate
si o puternica volatilitate”, a declarat Kasper Rorsted, CEO-ul
Henkel.
“Ne asteptam la o
crestere organica a cifrei de afaceri a companiei pentru anul fiscal
2013 cuprinsa intre 3 si 5 procente. De asemenea, ne asteptam la o
crestere a EBIT margin pana la aproximativ 14,5% si o imbunatatire a
castigurilor per actiune preferentiala de circa 10%”, a precizat
acesta.
Toate cele trei
divizii ale companiei au contribuit la cresterea vanzarilor si si-au
consolidat si imbunatatit pozitiile pe pietele relevante. Laundry &
Home Care a raportat o crestere organica a vanzarilor de cca 4,7%,
Adhesive Technologies de circa 3,6% si Beauty Care de 3,1%.
Profitul operational
ajustat a fost de 2,335 miliarde euro, + 15,1% fata de nivelul anului
anterior, 2,029 miliarde euro. Toate cele
trei divizii au contribuit la aceasta evolutie pozitiva. Profitul
operational raportat (EBIT) a fost de 2,199 miliarde euro, comparativ
cu 1,765 miliarde euro in anul precedent.
Return on sales
ajustat (EBIT margin ajustat) a crescut cu 1,1%, de la 13,0% la
14,1%, aceasta in pofida cresterii preturilor la materii prime si
materiale. Return on sales raportat este de 13,3% comparativ cu 11,3
% in anul anterior.
Rezultatul financiar
s-a imbunatatit cu 14 milioane euro pana la –141 milioane euro.
Cursul de schimb a avut un impact pozitiv. Astfel,
tax rate a fost de 24,4% comparativ cu 26,0% procente in anul
aterior.
Castigul net ajustat
a crescut cu 18,2%, de la 1,356 miliarde euro pana la 1,603 milliarde
euro. Indicatorul ajustat Castiguri per actiune preferentiala (EPS) a
crescut cu 17,8%, de la 3,14 euro la 3,7 euro. Fara
ajustari, EPS a fost de 3,49 euro versus 2,69 euro in anul precedent.
Membrii celor trei
organisme de conducere – Management Board, Comitetul de Supraveghere
si Comitetul Actionarilor – au propus ca in cadrul Adunarii Generale
Anuale sa se aprobe cresterea dividendelor per actiune preferentiala
cu 18,8%, 0,95 euro (2011: 0,80 euro), si o crestere cu 19,2% a
dividendelor per actiune ordinara, 0,93 euro (2011: 0,78 euro).
Raportul net working
capital la vanzari s-a imbunatatit constant, ajungand la sfarsitul
perioadei la 5,2%, cu 2,1 puncte procentuale sub nivelul inregistrat
la sfarsitul anului 2011. Datoria neta la
31 decembrie 2012 s-a diminuat cu 85 milioane euro (31 Decembrie
2011: 1,392 miliarde euro). Free cash flow
s-a dublat, ajungand la nivelul-record de 2,023 miliarde euro.
Europa de Vest a
inregistrat vanzari de 5,610 miliarde euro, situandu-se la nivelul
anului trecut. Organic, evolutia a fost de –0,5%. Vanzarile din
Europa de Est au crescut cu 6,2% pana la 2,986 miliarde euro, iar
cresterea organica a fost de 6,0%, in special datorita performantelor
din Turcia si Rusia.
In Africa/Middle
East vanzarile au crescut nominal cu 15,3% pana la 1,077 miliarde
euro, iar organic cu 12,6%, crestere generata in special de Emiratele
Arabe Unite, Algeria si Egipt.
Vanzarile din
America de Nord au crescut nominal cu 11,3% pana la 3,023 miliarde
euro. Vanzarile din America Latina au scazut usor, nominal –0,4%
pana la 1,062 miliarde euro. Organic, vanzarile au crescut cu 3,1%,
in special datorita performantelor din Mexic.
In regiunea
Asia-Pacific, vanzarile au crescut, nominal, cu 13,1% pana la 2,597
miliarde euro, iar organic cu 7,4%, performanta generata de
cresterile de ordinul a doua cifre din China si India.
Vanzarile de pe
pietele emergente (Europa de Est, Africa/Middle East, America Latina
si Asia (fara Japonia) au crescut nominal cu 9,3% pana la 7,115
miliarde euro, iar organic cu 7,8%, datorita contributiei tuturor
celor trei divizii ale companiei. Contributia pietelor emergente la
cifra de afaceri a companiei a crescut de la 42% in 2011 la 43% in
2012.
[b]Previziuni pentru
2013[/b]
Henkel Group se
asteapta sa raporteze cresteri ale vanzarilor intre 3% si 5% in anul
fiscal 2013 si se asteapta ca fiecare divizie sa raporteze cresteri
ale cifrei de afaceri. In ultimii ani, Henkel a introdus un numar de
masuri care au avut si au un impact pozitiv asupra structurii
costurilor.
Si in acest an, compania intentioneaza sa isi adapteze
structurile la conditiile in continua schimbare de pe piete, fapt ce
reprezinta o confirmare a angajamentului pentru o disciplina stricta
a costurilor, in special administrative.
Prin optimizarea si
standardizarea proceselor si prin extinderea continua a “shared
services”, Henkel va putea sa isi imbunatateasca eficienta in
paralel cu cresterea calitatii “customer service”.
In plus, prin
optimizarea proceselor de productie si logistica, compania isi va
imbunatati propria structura a costurilor.
Toti acesti factori,
impreuna cu cresterea asteptata a vanzarilor, vor avea o influenta
pozitiva asupra castigurilor companiei.
Luand ca baza rezultatele din
anul 2012, Henkel anticipeaza sa atinga o valoare ajustata a
indicatorului return on sales (EBIT) de circa 14,5% (2012: 14,1%),
datorita contributiei tuturor diviziilor. In plus, Henkel estimeaza
si o crestere a castigurilor ajustate per actiune preferentiala cu
circa 10%.