„In 2008, numarul clientilor a fost considerabil mai mare decat in 2007, iar cele mai deschise spre leasing operational s-au aratat companiile mulinationale FMCG (de bunuri de consum – n.r.). Astfel, am ajuns la peste 100 de clienti”, a spus Romaios.
Acesta a adaugat ca portofoliul Hertz Lease este eterogen, cuprinzand firme de avocatura si brokeraj, productie cablaje, HR, real estate si farmaceutice. O pondere ridicata o au companiile de constructii, retail si telecomunicatii.
Printre cei mai importanti clienti se numara Cadbury, Coca Cola, Star Foods, Aegean Airlines, Nepentes, Bank of Cyprus, Intrarom, Icme Ecab, Ernst & Young, Sprider Stores, Bravo Group, Ericsson si altii.
„La Hertz Lease, cele mai multe cereri sunt inregistrate pentru brandurile Skoda, Opel si Toyota”, a precizat seful companiei.
Theofilos Romaios considera ca actuala criza financiara afecteaza toate tarile si domeniile, iar leasingul operational resimte efectele crizei de lichiditati de pe piata in primul rand, deoarece achizitionarea vehiculelor este conditionata de lichiditati.
„Chiar daca este imposibil sa anticipam efectele crizei pe termen lung, pot spune totusi ca suntem optimisti in ceea ce priveste evolutia Hertz Lease pe piata de leasing operational, iar Romania ofera oportunitati de dezvoltare si se estimeaza chiar o crestere a afacerilor pentru 2009, in detrimentul altor tari afectate de criza financiara”, a adaugat Romaios.
Leasingul operational ar putea creste cu pana la 5-6 p.p. in 2009
Leasingul operational este intr-o continua dezvoltare, piata romaneasca avand un potential considerabil. Estimam pentru 2009 o crestere semnificativa a operationalului cu pana la 5-6 puncte procentuale, la 15-16% din intreaga piata de leasing, a spus directorul Hertz Lease.
„In acest an, valoarea leasingului operational a inregistrat o ascensiune promitatoare insa cu toate acestea nu depaseste 10% din totalul pietei de leasing”, a precizat Theofilos Romaios.
In Romania, ponderea ramane mica in comparatie cu alte tari din Europa, cum ar fi Grecia, unde procentajul atinge 20-30% din piata.
In unele cazuri, pe piata europeana, leasingul operational depaseste 50% din totalul pietei de leasing, insa in Romania piata este inca la inceputuri in ceea ce priveste acest tip de servicii si va mai trece ceva vreme pana va atinge cotele vestice, este de parere oficialul Hertz Lease.
„Activitatea in Romania este ingreunata din cauza unor probleme pe care le intampinam, printre care notorietatea scazuta a acestui serviciu, numarul mic al statiilor de service si costurile ridicate ale mentenantei auto, sau lipsa optiunilor de buy-back din partea dealer-ilor auto”, a declarat Romaios.
Acesta considera ca rezultatele pentru 2008 ale activitatii din Romania sunt imbucuratoare, depasind asteptarile. „Chiar daca ne aflam in mijlocul unei crize financiare, suntem optimisti si estimam cresteri ale valorilor leasingului operational pentru 2009”.
Hertz Lease a fost infiintata in Romania la inceputul anului 2007 si este specializata pe servicii de leasing operational, servicii de management de flote auto si de sale & lease back.
Hertz Lease este una dintre subsidiarele companiei Autohellas ATEE din Grecia, companie membra a Grupului Th. Vassilakis care detine franciza Hertz Rent a Car si Leasing pentru Bulgaria si Cipru.