La Carrefour, vanzarile au inceput deja sa creasca si vor fi cu 25-30% mai mari decat intr-o perioada „normala”, a declarat, pentru NewsIn, Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
„Cele mai cautate produse in aceasta perioada sunt cele specifice, traditionale: carne de miel, vin, oua rosii, cozonaci, pasca, ciocolata speciala, preparatele din gastronomia traditionala precum drob, stufat, friptura, dar si imbracamintea, electrocasnicele mici, produsele pentru gratar, sport exterior, timp liber, camping, etc”, a declarat reprezentantul Carrefour.
In Romania, Carrefour este prezent printr-o retea de 12 hipermarketuri si 21 de supermarketuri, preluate in 2007 de la compania Artima. grupul francez vizeaza afaceri de peste 1 miliard euro in acest an in Romania, dupa ce anul trecut a vandut de peste 866 milioane euro.
Auchan estimeaza vanzari in crestere cu 50%
O crestere semnificativa a vanzarilor, in aceasta saptamana, este estimata si de hipermarketul Auchan. Mariana Dragan, managerul de comunicare al MGV Distri-Hiper Romania, operatorul hipermarketului Auchan, a declarat ca vanzarile vor depasi, pe anumite categorii de produse, chiar 40-50% fata de o perioada neutra din an, iar pentru a evita aglomeratia si cozile a suplimentat numarul de case de marcat in magazine.
„Inca de la sfarsitul lunii martie, am inceput aprovizonarea rafturilor cu produse pascale si chiar de atunci au inceput sa se vanda, cele care rezista mai mult”, a spus pentru NewsIn, Mariana Dragan.
„De exemplu, cele mai cautate au fost figurinele de ciocolata specifice Pastelui – iepurasi, oua, mieluti, pui. In prezent se vand foarte bine cozonacii, mai ales cei de post, iar pe masura ce se apropie sarbatoarea Pastelui, clientii vor cauta toate tipurile de cozonaci, panetone bineinteles, pasca, chiar si tort”, a adaugat managerul de comunicare al MGV Distri-Hiper Romania.
Potrivit reprezentanilor companiei, tot in perioada premergatoare Pastelui sunt foarte cautate produsele de post si ingredientele de facut cozonac si prajituri acasa: faina, oua, zahar, nuca, blat de tort, condimente si mirodenii.
„Mare cautare au avut anul trecut si prevedem ca se va intampla acelasi lucru si anul acesta, cozonacii facuti in magazin, proaspat iesiti din cuptor”, au declarat reprezentantii Auchan.
„Pe domeniu nonalimentar se vand bine, inainte de Paste, produsele de curatenie pe de o parte si anumite electrocasnice – cu precadere cele care ajuta in bucatarie (mixere, roboti de bucatarie, cuptoare cu microunde, storcatoare de fructe, etc)”, au mai spus oficialii retelei de hipermarketuri.
In plus, datele statistice ale Auchan arata ca pe langa ciocolata, cozonac, carne de miel, vin, oua, vopsea de oua, in preajma Pastelui la mare cautare sunt si cadourile. Cel mai bine se vand pachetele-cadou cu produse cosmetice, decorurile pascale, lumanarile si candelele, chiar si produsele textile, cartile pentru copii si jucariile.
„In ceea ce priveste vanzarile, pe anumite categorii de produse din cele enumerate mai sus, cresterile sunt de 40-50% fata de o perioada neutra din an. Totodata, am suplimentat si numarul de case de marcat, tocmai pentru a evita aglomeratia si cozile, iar Auchan Titan este acum cel mai mare hipermarket de pe piata, cu numarul cel mai mare de case de marcat: 90”, a afirmat Mariana Dragan, reprezentanta Auchan.
Compania Auchan a deschis primul sau magazin in Romania, in noiembrie 2006, in cartierul bucurestean Titan, dupa o investitie de 40 milioane euro, iar in prezent mai detine cate un hipermarket la Targu Mures, Pitesti si Cluj, precum si un supermarket la Timisoara. Grupul francez intentioneaza sa isi continue expansiunea in tara cu un ritm de 6-10 hipermarketuri pe an.