Aflata
in perioada de supraveghere impusa de FSC (Forest Stewardship Council –
organizatia internationala care certifica provenienta lemnului din surse
legale) care i-a suspendat cerficarea,
compania Holzindustrie Schweighofer prezenta in Romania cu 5 fabrici de
prelucrare a lemnului incearca sa isi dovedeasca buna credinta si sa
indeplineasca cerintele FSC pana la urmatoarea sedinta a boardului din 7 – 10
februarie 2017 cand se va decide daca Schweighofer ramane certificata FSC.
In
19 ianuarie 2017, compania a difuzat un comunicat de presa prin care anunta implementarea unor noi masuri pentru un management
sustenabil al padurilor din Romania.
Printre aceste masuri se remarca o aplicatie
dezvoltata impreuna cu unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobila
din Romania bazata pe sistemul GPS, care va urmari livrarile directe de lemn
catre fabricile Schweighofer.
Cum functioneaza acest sistem de urmarire a
livrarilor de lemn
Austriecii spun ca din decembrie 2016 au
inceput sa echipeze camioanele care livreaza busteni la fabricile si punctele
lor de colectare cu aceste echipamente GPS si tablete.
Sistemul denumit TIMFLOW este conectat la
reteaua unuia dintre cei mai mari furnizori de telefonie si date mobile din
Romania si inregistreaza intreg parcursul camioanele de la locul de incarcare
pana la destinatia finala realizand in acelasi timp si fotografii in timpul
incarcarii.
Astfel furnizorii si companiile de transport
vor fi obligati sa prezinte pe langa documentele cerute de lege si jurnalul
acestui echipament instalat pe camioane care va permite Holzindustrie
Schweighofer sa verifice la poarta fabricilor daca respectivul camion a venit
cu adevarat din locatia specificata in documente sau daca nu cumva
transportatorul a deviat de la traseu sau nu s-a folosit in mod abuziv de
documentele emise pe numele Schweighofer pentru a livra lemn ilegal altor
procesatori. Numai camioanele care au inregistrarile Timflow si documentele
legale in regula vor fi acceptate in fabrici.
Cand va deveni Timflow functional
Se pare ca sistemul va fi pe deplin
operational in primul trimestru al acestui an si incepand de la data activarii
toate datele inregistrate pentru fiecare livrare de busteni vor fi publicate pe
site-ul www.timflow.com. Acest site este momentan in constructie si in faza de testare. Potrivit companiei, datele publicate acolo vor contine nu doar rutele
inregistrate de GPS ci si informatii despre documentele de transport si de
origine precum si fotografii cu incarcatura. Accesul la site se anunta a fi
public si se vor putea descarca documentele scanate. Utilizatorii vor putea de
asemenea sa raporteze prin intermediul site-ului fapte suspecte descoperite de
ei iar Schweighofer promite ca va investiga imediat sesizarile, va raspunde
reclamantului si daca se confirma suspiciunile le va inainta autoritatilor
romane.
Care este stadiul implementarii sistemului.
Reprezentantii Holzindustrie Schweighofer spun
ca pana la acest moment mai mult de 230 de camioane sunt echipate cu GPS-ul
Timflow iar numarul lor va depasi 400 pana la finalul primului trimestru al
anului 2017.
Reprezentantii companiei afirma de asemenea ca
incepand din cel de al doilea trimestru al anului 2017 nici un camion nu va mai
fi acceptat in fabricile Schweighofer daca nu are instalat sistemul Timflow si
daca acesta nu este pus in functiune.