In primele 9 luni de activitate a magazinului in Romania, clientii Ikea au achizitionat peste 8,2 milioane de produse de mobilier, decoratiuni si accesorii. Magazinul Ikea din Bucuresti, singurul din Romania, s-a deschis in martie 2007.
„Suntem foarte multumiti de rezultatele pe care le-am inregistrat in primele 9 luni de la intrarea pe piata din Romania. Vanzarile din aceasta perioada ne arata ca vom depasi estimatul de 80 milioane de euro pe care il aveam stabilit pentru primul an de activitate”, a declarat Cornel Oprisan, retail manager Ikea Romania.
Cele mai bine vandute produse din categoria de mobilier au fost combinatiile de dulapuri Pax, cu 15.730 de unitati comercializate, sistemele modulare de biblioteca Billy, cu 12.320 de bucati, precum si produsele din gama Ektorp (canapele, fotolii, sezlonguri, taburete), cu peste 1.600 de unitati vandute. Printre cele mai apreciate decoratiuni si accesorii se numara cele din familia Ikea 365+ (tigai, farfurii, borcane, ustensile de bucatarie), care s-au vandut in numar de peste 60.000 de bucati.
Retailerul suedez a anuntat ca, pentru acest an, isi propune cresterea afacerilor si mentinerea preturilor la cel mai mic nivel posibil, neexcluzand insa impactul cursului valutar, dar si a cresterilor de preturi la materiile prime.
Dincolo de vanzarile de mobila si accesorii, Ikea a inregistrat vanzari peste estimari si in cazul restaurantului deschis in incinta magazinului din Baneasa.
In primele 9 luni de la deschiderea magazinului, clientii companiei au consumat 28 tone de chiftelute suedeze si nu mai putin de 103 km de hotdog-i, in timp ce prajitura favorita a fost Almondy, cu migdale si ciocolata alba sau neagra, din care s-au vandut peste 120.000 de portii.