Oficialii companiei resping informatiile aparute in presa de miercuri, conform carora Ikea ar avea in plan deschiderea a doua magazine si a unui centru de logistica, anul vitor.
„Nu ne-am facut inca o strategie privind piata romaneasca. Economia romaneasca este intr-o crestere accelerata, la fel si puterea de cumparare si din acest punct de vedere, e prematur sa vorbim de un plan de afaceri concret”, a declarat Muresan.
„Se lucreaza la o estimare privind oportunitatile oferite de piata romaneasca, datele concrete urmand a le avea in toamna acestui an. In functie de rezultate, vom decide unde si in ce conditii ne vom deschide magazinele”, a mai spus managerul de la Moaro Trading.
In planurile companiei se afla mai multe orase mari, in genul capitalelor de judet, exporand in prezent oportunitatile locale, ce tin de absorbtia pietei, preturile terenurilor, locatiile si valoarea investitiilor.
90 % din produsele Ikea, aduse din import
Magazinele Ikea vor continua si pe viitor sa vanda in principal produse aduse din import, cele autohtone reprezentant maxim 10% din oferta.
„Produsele Ikea sunt realizate de producatori care lucreaza pentru toate magazinele din lume. Volumul mare de vanzari aduce producatorului de mobila un castig important, iar noua -posibilitatea de a mentine preturile la un nivel competitiv”, a explicat directorul de marketing de la Muresan.
In Romania exista aproximativ 50 de furnizori ai Ikea care produc 550 de articole expuse in magazin.
Primul magazin IKEA a fost deschis in 21 martie in centrul comercial Baneasa din Bucuresti, in urma unei investitii de peste 25 milioane de euro. Magazinul are o suprafata de 26.000 de metri patrati si ofera consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei.
Magazinul Ikea a avut 140.000 de vizitatori si a vandut 1 milion de produse, cumparatorii fiind interesati atat de produse mari de mobilier (canapele, dormitoare, bucatarii), dar si de accesorii si decoratiuni (articole de bucatarie, textile).
Magazinul a vandut, in numai trei saptamani, produse in valoare de 5 milioane de euro.