„In conditii normale, 2009 ar fi insemnat pentru noi depasirea pragului de 3 mil. euro, insa mergand pe un target realist, tintim 2,5 mil. euro”, a declarat Costin Ghindea, director general Bavarom.
In volum, vanzarile importatorului de bere au inregistrat o crestere cu peste 7%, la 15.000 hl in primele 9 luni din 2009.
Pentru tot anul, compania estimeaza un volum de vanzari de 18.000 hl, in scadere fata de nivelul de 19.000 hl atins anul trecut.
„In ultima luna si jumatate s-a inregistrat un declin puternic in retail si de asta se plang absolut toti jucatorii. Scaderea a fost probabil cauzata de faptul ca parintii au cheltuit multi bani cu inceperea scolii. Speram ca vanzarile sa revina pe trend ascendent din noiembrie”, a spus Ghindea.
Primele 6 luni din 2010, la fel de dificile ca 2009
„Estimam ca primele 6 luni din 2010 vor fi la fel de dificile ca 2009. Abia in a doua jumatate a anului viitor preconizam o usoara revenire a pietei de profil”, a adaugat Costin Ghindea.
Cu vanzari de 60.000 hl, berea de import detine in prezent o cota de 0,3-0,4% din totalul pietei. Bavarom este unul dintre principalii jucatori de pe segmentul berii de import, unde detine o cota de 30-32%.
Prima bere importata de Bavarom, in 2003, este Bavaria, care se produce in Olanda. La inceputul lui 2006, portofoliul companiei s-a marit cu berea Paulaner din Germania, dupa care au urmat berea Sapporo din Japonia, berea La Trappe din Olanda sau berea Tsingtao din China.
Ulterior, compania a inceput sa importe si marcile Sol si Dos Equis din Mexic, Newcastle Brown Ale si John Smiths din Anglia si Murphi’s din Irlanda.
Totodata, Bavarom importa cidrul Ecusson din Franta, dar si de bautura energizanta B52.
Produsele importate de Bavarom sunt prezente in peste 1.200 de locatii HoReCa la nivel national, precum si in marile lanturi de magazine precum Carrefour, Cora, Real, Selgros, Billa, Mega Image, Gima, Angst, Spar si Auchan.