Potrivit unui studiu realizat de
brokerul de credite Kiwi Finance, 87% dintre respondenti au ales
dobanda ca fiind cel mai important criteriu in alegerea ofertei de
finantare, 83% dintre intervievati pun pe locul doi importanta
valorii ratei lunare si 79% suma pe care o ramburseaza la finalul
perioadei de creditare.
Interesant insa este ca pentru clienti
este mai important ca bancile sa isi respecte termenele de raspuns
promise (79%) si sa comunice transparent pe parcursul analizei
dosarului de credit (69%) decat reputatia bancii ( 55%) sau
rapiditatea cu care acorda credite (63%).
[img=3704][/img]
Totodata, [b]72% dintre romani
considera inca ridicat costul creditului[/b], in timp ce 28%
considera actualele costuri rezonabile sau scazute.
“Contrar
perceptiei generale, costurile creditelor destinate persoanelor
fizice sunt la un minim istoric, cu tendinta generala de scadere. In
prezent DAE (Dobanda Anuala Efectiva) minim pentru un credit ipotecar
in euro este de 5%, iar cel mediu este de 6,4%, valoare cu 1,1 puncte
procentuale mai scazuta decat valoarea medie inregistrata in aceeasi
perioada a anului trecut, scaderea fiind generata in principal de
diminuarea valorii indicelui Euribor”, a declarat Anca Bidian, CEO
Kiwi Finance.
In privinta gradului de incredere in
sursele de informare pentru accesarea unui credit, este de remarcat
ca, in afara brokerilor de credit cu 85% si a bancilor cu 80%,
internetul ca si sursa de informare, cu un procent de 66% prezinta o
incredere semnificativ mai mare decat mediile convenionale de
informare (rudele si prietenii, liderii de opinie, publicatiile,
televiziunea si materialele publicitare).
Intrebati la cine apeleaza atunci cand
hotarasc sa acceseze un credit, acestia au raspuns ca intra in
sucursalele bancilor (55%), aplica online (50%), apeleaza la brokerii
de credite (40%) sau urmeaza recomandarile rudelor/prietenilor (6%).
“Este al 4-lea an
consecutiv in care facem acest studiu si remarcam faptul ca
brokerajul de credite a devenit o optiune reala in randul clientilor
si castiga credibilitate de la un an la altul. Accesarea serviciilor
de consultanta, informare si asistenta pentru solutii de creditare
arata o maturizare a pietei, mai multa grija si atentie din partea
clientilor in optiunile de finantare si validarea unei industrii cu
un potential inca foarte mare in Romania”, a completat Anca Bidian.
Studiul “Cum isi aleg romanii
creditul” a fost realizat de Kiwi Finance in perioada iulie –
decembrie 2012 in mediul online, 6 intrebari cu raspunsuri multiple,
pe un esantion de 1.350 de persoane, mediul urban, cu venituri
cuprinse intre 1.500 si 4.500 de lei.
Brokerul de credite
Kiwi Finance a fost infiintat la sfarsitul anului 2003. In prezent
detine o retea teritoriala de 33 de sucursale si francize in toata
tara. De la infiintare si pana in prezent, brokerul a intermediat
credite in valoare de aproape 650 de milioane euro la peste 130.000
de clienti.