„In prezent, stocul de vehicule recuperate depaseste 300 de autovehicule, cea mai mare majoritate a autoturismelor provenind de la persoane fizice”, a explicat Diaconescu pentru NewsIn.
El a adaugat ca aceasta tendinta a fost observata incepand cu septembrie 2008.
„Daca exista potential pe termen mediu – cateva luni – de reluare a platilor, cu siguranta acestor clienti li se va aproba reesalonarea sau chiar o perioada de gratie. Este important sa vedem daca clientul nostru are un viitor de dezvoltare si in acest caz trebuie sa fim alaturi de el si sa il sustinem”, a spus Diaconescu.
Oficialul Impus Leasing estimeaza ca in primele doua luni ale acestui an, compania a inregistrat cu aproximativ 20% mai multe intarzieri la plata decat in luna decembrie 2008.
Cresterea cursului de schimb – cu peste 20% fata de anul trecut – care implica si o crestere a ratelor de leasing in conditiile in care toate contractele sunt incheiate in euro, reprezinta principalul motiv al cresterii intarzierilor la plata, a precizat Diaconescu.
„In general, companiile care ajung in situatia de a nu putea plati sunt societati care au prestat servicii in cadrul unor contracte cu statul si in prezent asteapta plata acestor servicii. In cazul persoanelor fizice, principalul motiv il reprezinta disponibilizarea angajatilor”, a mai spus seful Impuls Leasing.
Seful Impuls Leasing a explicat ca, in general, valoarea la care se revand vehiculele recuperate o reprezinta capitalul neplatit de catre utilizatorul initial, iar de cele mai multe ori aceasta valoare reprezinta si valoarea de piata a respectivului vehicul.
El a precizat ca Impuls Leasing Romania are in prezent contracte cu 12 dealeri de autoturisme rulate din tara, la care sunt expuse vehiculele recuperate.
„Nu se poate vorbi despre un castig din recuperarea si revanzarea vehiculelor recuperate”, a mai spus Diaconescu, care a adaugat ca firmele de leasing lucreaza cu societati de recuperari pentru situatiile de neplata.
Impuls Leasing si-a inceput activitatea in aprilie 2007 si este controlata de grupul elvetian Impuls Leasing International, care detine 90% din capitalul social, Razvan Diaconescu, cu o participatie de 5%, si Michael Unterguggenberger, care are o detinere de 5%.