În perioada raportată, venitul net din dobânzi a crescut cu 16,9% an/an, până la 2,1 mld. lei (426,0 milioane de euro), determinat de un volum mai mare de business împreună cu dobânzi mai mari pe piaţa monetară.
În paralel, venitul net din comisioane a crescut cu 11,8% an/an până la 693,3 milioane de lei (140,5 milioane de euro), determinat de un venit din comisioane mai mare pe toate categoriile de comisioane.
Venitul operaţional a crescut cu 19,7% până la 3,32 mld. lei (673,7 milioane de euro), determinat de toate componentele principale de venituri.
Raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit până la 40,8% în în primele nouă luni din 2022, faţă de 43,2% în perioada similară a anului trecut, informează ZF.
Conform datelor oferite de instituția bancară, românii nu s-au înghesuit să înființeze depozite bancare noi: Depozitele de la clienţi au crescut uşor cu 0,9% până la 73,1 mld. lei (14.774,8 milioane de euro) la data de 30 septembrie 2022, pe fondul unei reduceri a depozitelor retail (minus 5,3% faţă de 31 decembrie 2021, până la 43,7 mld. lei) compensată de creşterea depozitelor corporate (plus 9,9% faţă de 31 decembrie 2021, până la 26,4 mld. lei).
În schimb, creditarea pe sectorul de retail a crescut. În perioada menționată, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice şi microîntreprinderi de 7,7 miliarde de lei, în creştere cu 9% an pe an, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 35,4% şi de credite de nevoi personale mai ridicate cu 8,4% an pe an.
În ceea ce privește creditele ipotecare contractate de români, acestea au crescut, semn că apetitul populației pentru achiziționarea de noi locuințe este ușor în creștere. Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 14,5% an pe an, informează BCR.
Stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit şi descoperit de cont) a crescut cu 8,6% an pe an la data de 30 septembrie 2022.
La rândul său, BRD se poate lăuda cu o creștere a afacerilor derulate în România.
Venitul net bancar al Grupului BRD se ridică la 2,541 miliarde lei, în creştere cu 9,8% în dinamică anuală. Creşterea de 12,2%, faţă de perioada similară a anului trecut, a veniturilor nete din dobânzi se datorează avansului solid al volumelor, precum şi ratelor dobânzilor în creştere.
Veniturile nete din comisioane au înregistrat un avans de 1,9% în dinamică anuală, consecinţă a unui volum mai mare de operaţiuni cu carduri şi a vânzărilor în creştere de produse de asigurare, contrabalansat parţial de venituri mai mici din servicii de e-banking, dată fiind migrarea clienţilor retail la noua aplicaţie de mobile banking, se acord
Cheltuielile operaţionale au totalizat 1,276 miliarde lei în primele nouă luni ale anului 2022 (faţă de 1,198 miliarde lei în primele nouă luni ale anului 2021), în creştere cu 5% în dinamică anuală, excluzând contribuţiile plătite la Fondurile de Garantare a Depozitelor şi de Rezoluţie (69,2 milioane lei vs 49,4 milioane lei în 2021).
Per total, Grupul BRD a înregistrat o creştere a venitului operaţional brut de 13,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Rata creditelor neperformante a rămas la nivelul minim record de 2,6% (faţă de 3,2% la sfârşitul lunii septembrie 2021), iar gradul de acoperire cu provizioane a continuat să crească până la 78% (faţă de 75% la finalul lunii septembrie 2021).
Soldul creditelor nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, au crescut cu 11,5% în dinamică anuală, la 30 septembrie 2022. Pe segmentul retail, creşterea de 3,2% a fost susţinută atât de segmentul persoane fizice, cât şi de cel al clienţilor companii mici, se arată în comunicatul băncii.
Creditele pentru locuinţe au rămas principalul motor, cu o creştere consistentă, de 21% în dinamică anuală, a producţiei noi în primele nouă luni ale anului, în timp ce creditarea pentru consum a fost rezilientă, aşa cum o reflectă cota de piaţă cvasi-stabilă în contextul unei pieţe care încetineşte.
Finanţările acordate companiilor au înregistrat o performanţă notabilă (+30,9% faţă de 30 septembrie 2021) determinată atât de activitatea impresionantă pe segmentul IMM-urilor (+49,5% faţă de 30 septembrie 2021), cu credite în valoare de 1,4 miliarde lei aprobate în cadrul programului IMM Invest, care a fost operational până la sfârşitul lunii iunie 2022) şi o creştere solidă a creditelor acordate companiilor mari (+22,4% faţă de 30 septembrie 2021).