„Piata romaneasca este consolidata, competitiva, dinamica. Concurenta acerba se manifesta in primul rand la nivel de branduri, acest fenomen fiind in interesul consumatorului”, au precizat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii InBev Romania.
Acestia apreciaza ca piata locala de profil este una foarte dinamica, cu evolutii permanente pe toate palierele (ambalaj, segmente).
„In ceea ce priveste modul de ambalare, berea la sticla isi modereaza scaderea, cresterea volumelor de vanzari la PET va continua dar se va mai domoli, iar numarul cutiilor de bere vandute va creste pe fondul dezvoltarii canalului key accounts (supermarket, hipermarket, cash&carry)”, estimeaza reprezentantii InBev Romania.
La nivel de segmente de produs, acestia mizeaza pe berea blonda si remarca cererea in crestere pentru categoria specialitatilor.
„In continuare, berea cea mai bauta ramane cea blonda, iar interesul pentru specialitati (bere bruna, bere cu continut mai mare/ mai mic de alcool, bere cu arome) va fi din ce in ce mai mare, pe fondul cresterii puterii de cumparare a consumatorilor, au precizat reprezentantii producatorului de bere.
„De asemenea, o noua categorie se contureaza pe piata romanesca: mixed beer (ca de exemplu Beck’s Green Lemon), lansata in mai 2008”, au adaugat reprezentantii InBev.
Ei au mai spus ca tendinta evolutiva catre berile gustoase, din categoria superpremium, specialitati si implicit cresterea consumului de bere din aceasta categorie se va mentine si in acest an.
In ceea ce priveste cantitatea de bere consumata pe cap de locuitor, fata de 2006, cand s-au inregistrat 80 litri bere/locuitor si 92 litri in 2007, anul acesta cantitatea consumata/ locuitor isi continua trendul ascendent, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei, citate de InBev.
Intrebati care a fost cea mai bine vanduta marca de bere din portofoliul propriu, reprezentantii InBev au mentionat ca „in primele 3 luni ale lui 2008, marca Beck’s a cunoscut o crestere in volum cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, conform datelor companiei de cercetare de piata Memrb.
In ceea ce priveste volumul pietei de profil din Romania, in primul semestru al anului, acesta a ajuns la 9,9 mil hl.
Din acest volum total, membrii Asociatiei „Berarii Romaniei” – Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries – au inregistrat un volum al vanzarilor de 7,9 mil. hl, cu 8% mai mult decat in 2007.
„Piata berii este intr-un continuu progres, datorita dezvoltarii economice si a puterii de cumparare a romanilor. Unul din factorii cresterii vanzarilor, de exemplu, este vremea favorabila consumului cu precadere in sezonul estival, cand, de obicei, berea este la mare cautare”, au explicat reprezentantii InBev.
In 2008, vanzarile de bere vor creste cu circa 10%
Piata berii a crescut anul trecut in volum cu 9,6% la 19,4 mil. hectolitri, in timp ce membrii Asociatiei Berarii Romaniei au vandut 15,15 mil hectolitri de bere in 2007, cu peste 20% mai mult fata de 2006.
„Pentru anul 2008, se mentine aceeasi tendinta de crestere a pietei”, apreciaza reprezentantii InBev Romania.
Pe piata locala a berii activeaza pe langa cei 4 mari jucatori (InBev Romania, Heineken Romania, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries), care detin 30 din cele peste 60 de branduri de pe piata locala, companii ca European Food, Romaqua, Bere Mures si Bere Azuga.