Fondul, European Infrastructure Fund, a fost lansat anul trecut, avand la baza doua investitii ale ING, respectiv o participatie de 29% in compania de serivicii de transport feroviar Welcome Break si de una de 25% intr-un proiect eolian din Olanda, potrivit publicatiei britanice The Independent, consultate de Mediafax.
La lansare, seful fondului, Richard Games, a declarat ca activele din infrastructura reprezinta investitii sigure pe o piata volatila, asigurand venituri stabile.
ING nu a decis inca ce va face cu Welcome Break sau cu proiectul eolian.
Fonduri similare cu cel gestionat de grupul olandez au avut, de asemnea, probleme. Astfel, Bank of Ireland a decis toamna trecuta sa inchida un fond de investitii in infrastructura care ar fi putut atrage pana la 400 milioane euro, cu toate ca 100 de milioane de euro fusesera deja stranse.
„Companiile pornesc acest gen de afaceri pe premisa ca va fi usor, insa este foarte dificil sa atragi investitii”, a declarat un director al unui fond de infrastructura.
Insa cei care au decis sa continue afacerile in domeniu se orienteaza catre active din sectorul energiei din surse regenerabile, noteaza The Independent.