„Respinge exceptia necomepetentiei materiale a acestei instante ca neintemeiata, respinge cererea de ordonanta presedintiala astfel cum a fost precizata ca neintemeiata. Respinge cererea reclamantei privind cheltuielile de judecata ca neintemeiata”, potrivit deciziei Tribunalului Bucuresti.
„Apreciem ca este o hotarare normala si corecta, care arata ca BCR ofera de mai bine de un an si jumatate clientilor cu dificultati posibilitatea sa-si reorganizeze creditele”, a declarat Cornel Cojocaru, reprezentant BCR.
Actele pentru primul proces colectiv al clientilor impotriva unei banci au fost depuse la finele lunii octombrie, iar termenul stabilit pentru procesul de fond este data de 24 octombrie 2011.
Avocatul Gheorghe Piperea, care reprezinta clientii in procesul impotriva BCR, a afirmat ca clientii bancii cer declararea drept abuzive a mai multor clauze, printre care calcularea ratelor potrivit unei dobanzi de referinta interna a institutiei si perceperea unui comision de monitorizare a riscului de circa 4% pe an, stabilit nu la soldul ramas de plata, ci la valoarea initiala.
Aceasta nu este singurul proces colectiv declansat impotriva unei banci.
Peste 1.000 de clienti ai Volksbank au depus la Tribunalul Bucuresti doua cereri de chemare in judecata a bancii, pentru eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, iar unii au solicitat suspendarea platii ratelor la imprumuturi pana la momentul solutionarii litigiului.
In ultimele luni tot mai multi clienti nemultumiti de clauzele din contractele incheiate cu banci s-au organizat pe yahoo in cadrul unor grupuri pentru a discuta despre problemele intampinate si despre implementarea noilor reglementari din domeniul financiar introduse prin OUG 50 privind creditele populatiei.
Primul grup a fost constituit de clientii Volksbank, ulterior fiind create grupuri impotriva clauzelor introduse de mai multe banci.