„Fan Courier a incheiat anul trecut cum nu se poate mai bine. Cifra de afaceri s-a situat in jurul a 22,5 milioane de euro si a insemnat o crestere cu 60% fata de anul precedent (2005)”, precizeaza Adrian Mihai, unul dintre cei 3 conducatori ai companiei. Dar sa te mentii in top este mult mai greu decat sa ajungi acolo, asa ca FAN Courier a avut planuri mari pentru acest an.
Potrivit conducerii companiei, FAN Courier a pus in practica o strategie de lider. Pe de o parte, ritmul de crestere al companiei a fost superior ritmului de crestere al pietei. Pe de alta parte, punctele forte care sustin si care au contribuit la castigarea pozitiei de lider au primit atentie sporita si au fost cap de afis pe lista de investitii.
Barometrul economiei
„Serviciile de curierat reprezinta barometrul economiei; cresterea pietei de curierat este direct proportionala cu evolutia pozitiva a economiei. Puterea de a anticipa aceste schimbari si de a le intampina cum trebuie este unul dintre avantajele dar si una dintre obligatiile pozitiei de lider” spun la unison cei trei directori ai companiei.
Planurile de dezvoltare includ marirea retelei de acoperire nationala 580 de localitati deservite fara a incasa kilometri suplimentari, deschiderea unui serviciu de marketing direct complet (preluarea coletelor, distribuirea nationala si distribuirea materialelor promotionale in orice oras din tara), precum si inaugurarea serviciului cargo.
La toate acestea s-au adaugat planurile de diversificare a ofertei de servicii si de adaptare a acesteia la cele mai exigente cerinte ale pietei.
Cap de afis la investitii: oamenii, flota, suportul tehnic si sediul central
FAN Courier are cea mai numeroasa echipa – peste 1800 de oameni. Unul dintre neajunsurile sistemului educational este acela ca nu exista o scoala care sa pregateasca oameni pentru aceasta profesie.
„Este un domeniu care implica un grad sporit de comunicare directa, discretie si profesionalism si ‘a face lucrurile dupa ureche’ pur si simplu nu-si are locul intr-una dintre cele mai de succes companii romanesti” spune Felix Patrascanu. Investitiile in formarea personalului si in trainingurile de dezvoltare profesionala s-au ridicat in 2007 la peste 300.000 de Euro.
Flota FAN Courier numara 1300 de masini, fiind cea mai puternica de pe piata. Deoarece compania a inaugurat intre 40 si 45 de noi trasee in 2007, investitiile in flota au fost consistente.
Investitiile intr-un nou sediu central, mai incapator si care sa tina pasul cu ritmul de dezvoltare al afacerii au insemnat in sine peste 3 milioane de euro.
Fondurile au fost directionate spre construirea unei noi cladiri de birouri, a unui depozit mai mare (6000 – 7000 mp) si spre achizitionarea tuturor dotarilor automatizate specifice, precizeaza Neculai Mihai.
Oficialii companiei au estimat o crestere de aproximativ 40-50% si o cifra de afaceri de aproximativ 32 de milioane de euro pentru 2007.