Dermato-cosmeticele reprezinta un hibrid intre produsele cosmetice si cele medicale, sunt comercializate in special in farmacii si, uneori, prescrise chiar de catre dermatologi. Ingredientul comun al acestora este apa termala, ale carei proprietati terapeutice sunt universal recunoscute.
Piata dermatocosmeticelor a fost estimata in 2007 la 12 milioane euro si este de asteptat sa creasca anul acesta cu peste 40%. Principalii jucatori pe aceasta piata sunt Vichy, Ivatherm si Avne.
DailyBusiness.ro: Cum evolueaza vanzarile de produse dermatocosmetice in raport cu piata totala a cosmeticelor?
Rucsandra Hurezeanu: Piata de dermatocosmetice este cea mai dinamica piata din acest sector. Anul acesta va avea o crestere prognozata de 40-45 %. Nu sunt multe piete care se pot lauda cu asfel de cifre. In acelasi timp apar branduri noi, chiar daca marii jucatori sunt deja prezenti.
DB: Cum faceti fata competitiei straine din piata?
RH: Cred ca Ivatherm s-a lansat intr-un moment bun, in toamna lui 2005, cand inca concurenta era semnificativ mai mica. In aceasta competitie dominata de branduri franceze, Ivatherm se remarca prin apa termala Herculane.
DB: Care este profilul clientilor de produse dermatocosmetice?
RH: Clientii nostri sunt atat medicii dermatologi, alergologi, farmacisti dar si consumatorii clienti finali. Consumatorii Ivatherm sunt oameni educati, informati, cu varsta medie intre 25 si 40 ani, cu venit mediu si ridicat.
DB: Ce puteti spune despre rezultatele companiei in raport cu restul pietei din primul semestru?
RH: Rezultatele noastre in primul semestru din 2008 au aratat o crestere de 50%, peste media pietei, cota Ivatherm fiind de 10-11%. Anul trecut am avut cea mai mare crestere de pe piata, dublandu-ne cifra de afaceri.
DB: Cum se realizeaza promovarea de produse cosmetice?
RH: Se face diferit in functie de apartenenta lor la una din cele trei categorii. Astfel, cosmeticele massmarket au cel mai mare volum de vanzari si sunt comercializate in supermarketuri la cele mai mici preturi. Ele sunt cele care investesc cel mai mult in publicitate catre consumatorul final prin toate canelele media: presa, TV, afisaj.
DB: Si la celelalte 2 categorii?
RH: Dermatocosmeticele au ingredienti activi in concentratii mai mari, au studii clinice de eficacitate, hipoalergenicitate si sunt comercializate numai in farmacii la preturi medii. Promovarea lor are ca tinta principala medicii si farmacistii, iar investitia in publicitate este mai mica. In fine, cosmeticele de lux se vand numai in parfumerii, au cele mai mari preturi, investesc si mai putin in publicitate, preferand promovarea doar in presa si in mod selectiv.
DB: Care este perioada de varf a vanzarilor?
RH: Exista produse care au sezonalite, cum ar fi produsele solare si cele anticelulitice ale caror vanzari cresc primavara si vara, in timp ce celelalte produse cum sunt tratamentele specifice pentru acnee, cuperoza, dermatita seboreica, se vand constant tot timpul anului.
DB: Cum ati caracteriza relatia dintre retaileri si companie?
RH: Relatia cu farmaciile este esentiala, noi vizitam farmaciile cu regularitate. Lanturile de farmacii sunt cele care ne aduc cele mai mari vanzari, dar sunt si cele mai dificile relatii datorita puterii de negociere tot mai mare pe care o au. Punem mare pret pe pozitia la raft, cat si pe prioritatea in recomandarile farmacistilor pe care reusim sa le obtinem.