Raportul identifica faptul ca schimbarile din domeniul
serviciilor bancare de retail vor fi alimentate si de schimbarile din comportamentul
clientilor, care pun accent pe inovare si servicii flexibile. In acelasi timp, loialitatea fata de o singura banca va scadea considerabil.
Aceste tendinte vor face ca bancile sa-si modifice
substantial retelele de pe pietele dezvoltate si sa se indrepte catre pietele emergente.
Astfel, Jones Lang LaSalle
estimeaza o reducere la jumatate a numarului sucursalelor de
retail ale bancilor pana in anul 2020, deoarece vor fi „invechite”. Totusi, aceasta scadere va fi compensata
de cresterea numarului
de sucursale
bancare de retail in tarile in curs de dezvoltare, cum ar
fi Brazilia, China si India.
In raport se mai spune ca bancile de retail pun mai mult accentul pe
„multi-canal”, completand portofoliul cu servicii de mobile banking si
de internet banking, care le ofera clientilor posibilitatea accesarii
conturilor bancare oriunde si oricand.
De asemenea, bancile vor sa creasca volumul tranzactiilor online si pe
mobil, ceea ce arata ca nu mai au nevoie de un numar foarte mare de sucursale
pentru a deservi clientii care se orienteaza spre astfel de sercicii ce le
ofera o flexibilitate mai mare.