„Pentru 2008, vom mentine acelasi ritm de deschideri manifestat anul trecut si vom inaugura cel putin 10 noi magazine. Investitia intr-un hipermarket Kaufland difera intre 7,5-8 milioane euro in functie de locatie”, au declarat reprezentantii Kaufland, citati de NewsIn.
Kaufland detine in prezent 31 de hipermarketuri in Romania, din care 14 au fost deschise in 2007. Un centru comercial Kaufland se intinde pe un teren de aproximativ 20.000 metri patrati, detine o suprafata de vanzare de peste 4.000 metri patrati si are peste 200 de locuri de parcare.
Kaufland a deschis primul hipermarket in Romania la Bucuresti, in zona Bucur Obor, in octombrie 2005, in acelasi an extinzandu-se in Ramnicu Valcea si Ploiesti. In 2006, lantul de magazine s-a extins cu alte 14 filiale la Alba Iulia, Timisoara (doua magazine), Baia Mare, Targu Mures, Galati, Cluj, Hunedoara, Satu Mare, Suceava, Targoviste, Bistrita, Pitesti si Bucuresti – Barbu Vacarescu.
In 2007, Kaufland a continuat dezvoltarea retelei din Romania la care a adaugat inca 14 filiale in Piatra Neamt, Turda, Targu Jiu, Sibiu, Iasi si Cluj Napoca, cu cate doua magazine, Constanta, Roman, Brasov, Arad, Zalau si Odorheiu Secuiesc. Investitiile companiei pana in prezent in Romania depasesc 350 milioane euro.
Compania a initiat in 2006 un proiect in parteneriat cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care presupune investitii de 300 milioane euro, pe termen lung, in Romania.
Divizia Kaufland face parte din concernul Lidl & Schwarz Co&KG. Grupul Schwarz a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de peste 44 miliarde de euro si are peste 200.000 de angajati in intreaga Europa. Pe plan international, retailerul german detine peste 800 de magazine in Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croatia, Romania si Bulgaria.