„Pentru acest an ne propunem stabilizarea volumul de credite la nivelul anului trecut si o crestere cu 30% a cotei de piata pe segmentul creditelor pentru populatie, luand in considerare efectele noului regulament BNR, in vigoare din aceasta luna.”, a declarat Anca Bidian (foto), CEO-ul Kiwi Finance.
Ea a subliniat ca daca nu ar fi fost regulamentul bancii centrale, compania ar fi estimat o crestere a valorii creditelor intermediate.
Insa, compania isi va creste cota de piata in condiitiile in care piata se va restrange in acest an, a mai explicat Bidian.
„Ultimii ani au marcat atat o contractie a cererii eligibile cat si o schimbare a comportamentului de consum al clientilor. Nevoia de informatii coerente si consistente, oferte si comparatii ale produselor de creditare, predictibilitate pentru timpii de raspuns si aprobarea unei aplicatii de credit si nu in ultimul rand calitatea serviciilor, sunt doar cateva dintre asteptarile clientilor in accesarea unui credit”, a precizat Anca Bidian.
Cresterea ratei de succes la 87% pentru creditele garantate cu ipoteca si 70% pentru creditele de nevoi personale au condus la o crestere a volumului de credite disbursate cu 50% fata de 2010, la 60 milioane de euro, si cu aproape 60% a numarului de clienti, la circa 3.000 de persoane.
In ceea ce priveste [b]valuta de imprumut[/b], 99,1% dintre clientii care au accesat credite garantate cu ipoteca au preferat anul trecut euro ca moneda de imprumut, in timp ce 93,6% din clientii creditelor de nevoi personale au solicitat imprumuturile in moneda nationala.
„[b]Pentru 2012 avem trei directii strategice[/b]: dezvoltarea organica si cresterea performantei atat a fortei proprii de vanzari cat si a retelei de francize Kiwi Finance, consolidarea parteneriatelor si produse strategice cu bancile partenere si extinderea canalelor de distributie”, a mai spus Bidian.
De asemenea, evolutia din 2011 a fost influentata pozitiv si de [b]produsele customizate[/b] pe segmente bine definite de clienti.
„Aceasta categorie de produse a reprezentat aproape 35% din portofoliul de credite intermediate in 2011, iar anul acesta dorim sa extindem portofoliul. Este de mentionat ca in 2011 am inregistrat o crestere substantiala pentru solutii de creditare chiar din partea angajatilor bancari”, subliniat Anca Bidian.
Kiwi a oferit clientilor 3 produse costomizate anul trecut: unul adresat clientilor care activeaza [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/kiwi-finance-it-istii-pot-accesa-credite-ipotecare-cu-o-dobanda-de-6-39-pe-an-68482/]in domeniul IT[/url], un alt credit de nevoi personale in [url= http://www.kiwifinance.ro/presa/stiri/kiwi-finance-si-bcr-lanseaza-o-campanie-promotionala-la-creditele-de-nevoi-personale/]parteneriat cu BCR[/url] si al treilea – un credit pentru persoanele cu venituri de peste 5.000 de lei din Bucuresti (4.000 lei pentru alte localitati din tara, in parteneriat cu Garanti Bank. Astfel, Kiwi a intermediat [url= http://www.kiwifinance.ro/presa/stiri/oferta-produselor-de-creditare-co-branded-garanti-bank-si-kiwi-finance-prelungita-pana-la-sfarsitul-lui-ianuarie-2012/]credite de circa 20 milioane de euro[/url] pentru Garanti Bank.
In ceea ce priveste revenirea pe profit 2011, de peste 300.000 euro, Anca Bidian a mentionat ca s-a datorat in principal cresterii
volumelor de credite intermediate, eficientizarii canalelor de distributie (cum
ar fi extinderea parteneriatelor de franciza), precum si proceselor de
restructurare din 2009 si 2010 care si-au produs efectele in 2011.
Oficialii Kiwi Finance au declarat ca brokerul va mai deschide la 1 martie o agentie proprie in Brasov si va dezvolta si francizele in acea zona. In prezent, compania detine o retea teritoriala de 31 de sucursale si francize in toata tara.
De la infiintare (2003) si pana in prezent, Kiwi Finance a intermediat credite in valoare de aproape 600 de milioane euro la peste 125.000 de clienti.