„Vom investi cat va fi nevoie in noul centru de distributie din Romania, pentru a fi cat mai prompti in furnizarea materialelor catre distribuitorii si partenerii nostril”, a declarat joi Bossan, in cadrul lansarii oficiale a reprezentantei din Romania.
Centrul va fi deschis in cursul acestui an, iar in prezent sunt luate in considerare cateva locatii posibile.
Knauf Insulation va urma sa comercializeze in Romania produse pentru izolarea termica si acustica, precum si pentru protectia la incendiu a tuturor tipurilor de cladiri, ce vor fi importante din tarile vecine, precum Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia si Slovenia.
Compania nu detine in Romania o unitate de productie pentru aceste materiale si nici nu intentioneaza sa faca o astfel de investitie mai devreme de 3 ani de la intrarea pe piata.
Knauf Insulation isi comercializeaza produsele in Romania de circa 5 ani sub brandul Nobasil, dar nu au patruns pe piata cu un centru de distributie, deoarece nu dispune de o capacitate suficienta pentru a face fata cererii.
„Decizia de a intra pe piata din Romania a fost una strategica, avand in vedere potentialul de crestere al pietei constructiilor de circa 15-20% pe an si nevoia de materiale izolante”, a precizat Bossan.
Pana in prezent investitiile companiei s-au derulat in campania de marketing si comunicare, pentru cresterea notorietatii marcii Knauf Insulation, potrivit declaratiilor Janei Nedasova, directorul de marketing al diviziei din Europa de est.
Reprezentantii companiei au anuntat pentru anul in curs o cota de aproximativ 13-15% din piata sistemelor de izolatie, a carei valoare totala a fost estimata la suma de 50-60 milioane de euro de catre oficialii Knauf.
Compania si-a propus ca obiectiv pentru urmatorii 5 ani obtinerea unei cote de piata de circa 35-40% si o crestere a vanzarilor superioara dinamicii pietei, estimata la 15-20%.
Knauf Insulation este o divizie a grupul german Knauf, un important producator de materiale de constructie la nivel mondial.
Grupul Knauf este prezent in Romania din 1993, cu o filiala a Knauf Austria, specializata in distributia de materiale de constructii ca placi din gps-carton, ipsos, grunduri, tencuieli si gleturi.
Printre principalii competitori ai Knauf Insulation se numara si Saint-Gobain, care in 2007 a inregistrat vanzari de 183 milioane euro in Romania.
Conducerea grupului Knauf are ca obiectiv atingerea pozitiei de lider pe plan mondial si doreste sa realizeze acest lucru prin extinderi geografice. In ultimii 3 ani, au fost inaugurate peste 10 fabrici in Europa de Est si Franta, cu o valoare medie a investitiilor de 100 milioane euro.