In 2006, piata ciocolatei s-a ridicat la un volum de circa 28.000 tone, mai mult cu 19% fata de anul precedent, ceea ce inseamna ca in 2007 a depasit 30.000 de tone, potrivit estimarilor Kraft Foods Romania.
Ca valoare, piata ciocolatei a fost in 2006 de 655,5 milioane lei (186 milioane euro), cu 23% mai mare fata de 2005. Pentru 2007, expertii pietei anticipau o crestere de cel putin 10%, atat a volumelor comercializate, cat si a totalului valoric. Piata ciocolatei ar fi putut depasi astfel valoarea de 721 milioane lei (216 milioane lei).
Oficialul Kraft Foods Romania considera ca piata din Romania are un potential mare de crestere, in conditiile in care consumul local de ciocolata se afla mult sub media pe Europa.
„Cresterea puterii de cumparare in urmatorii ani va contribui la cresterea consumului de ciocolata”, a afirmat Doina Cavache.
„Piata de ciocolata este marcata de o tendinta a consumatorilor de a se orienta din ce in ce mai mult spre produse premium, de calitate, sub impactul diversificarii ofertei si a cresterii competitivitatii”, a adaugat Cavache.
Totodata, tendintele de consum se vor concentra asupra produselor care pot fi consumate rapid, in forme ca gustari, on-the-go (n.r.- batoane), ca urmare a schimbarii obiceiurilor de consum. Consumatorii nu mai au foarte mult timp liber, motiv pentru care cauta produse care le ofera convenabilitate si rapiditate, explica reprezentantul Kraft Foods Romania.
Principalii jucatori de pe piata ciocolatei din Romania sunt Kraft Foods Romania, Kandia – Excelent, Supreme Chocolat, Nestle, Modares Food si Ferrero.