De asemenea, producatorul roman de medicamente si-a propus ca in urmatorii trei ani sa atinga o cota de piata de 3%, au declarat reprezentantii companiei.
Incepand din februarie 2008, Advent International a devenit actionarul majoritar al grupului LaborMed Pharma printr-o tranzactie de 123 milioane de euro, iar britanicul Stephen Stead este noul CEO al LaborMed Pharma.
Stephen Stead a declarat joi ca strategia de dezvoltare a companiei include crearea unor procese de business moderne si robuste, pe tot parcursul lantului valoric, transparenta in comunicare si management modern, dezvoltarea echipei prin instruirea tehnica si motivarea personalului existent, dar si prin recrutare.
„Dezvoltarea companiei se va face prin consolidarea portofoliului cu medicamente OTC moderne, o mai puternica imagine de marca a companiei si a produselor, dezvoltarea de aliante strategice. O alta directie de dezvoltare include achizitiile locale si regionale”, a declarat acesta.
De profesie farmacist, Stephen Stead a mai ocupat, in Romania, pozitia de CEO si membru in Consiliul de Administratie al Terapia Cluj in perioada 2004-2006. Inainte de a fi numit in fruntea producatorului roman, Stead a fost CEO la Polpharma Group Polonia.
Compania si-a prezentat si tinta de vanzari. „In acest an cred ca vom realiza vanzari brute in valoare de 40 milioane de euro, la cele 80 de produse in portofoliul companiei. De asemenea, avem o noua categorie de produse antidiabetice pe care le vom promova pe piata”, a declarat Mircea Ilie, Chief Financial Officer al LaborMed Pharma.
In 2007, compania a inregistrat vanzari brute de 28 milioane euro, sustinute de deschiderea unei noi fabrici de profil in Romania, avand circa 500 angajati. Profitul preliminar pentru 2007 a fost de circa 7,5 milioane de euro.
LaborMed Pharma a fost infiintata in 1991 de un grup de medici si farmacisti romani. Grupul include producatorul de medicamente LaborMed Pharma SA si reteaua de distributie LaborMed Pharma Trading SRL.
Aproximativ 70% din valoarea vanzarilor companiei pe piata romaneasca se realizeaza prin propria retea de distributie, restul provenind de la distribuitorii nationali. Distributia LaborMed Pharma, alcatuita din 8 filiale, asigura livrari directe unui numar de 3.500 de farmacii si 400 de spitale.
LaborMed Pharma este prezenta si pe piete externe cu peste o treime din portofoliu. Prezenta cea mai activa este in tari ca: Bulgaria, Republica Moldova, Federatia Rusa, Belarus si Georgia.