Din cele 2000 de autovehicule, cele aflate in proprietatea firmei au o valoare contabila de 16,5 milioane de euro, se precizeaza in comunicatul companiei.
La finele anului trecut, compania administra circa 1.350 de autovehicule.
„Pentru sfarsitul anului estimam o continuare a cresterii la 2.500 de autovehicule aflate in administrare, o majorare a activelor la 20 de milioane de euro si o cifra de afaceri de aproximativ zece milioane de euro”, a declarat Bogdan Apahidean (foto), director general LeasePlan Romania.
Compania si-a crescut in ultimul timp flota auto in principal datorita semnarii mai multor contracte in domeniul FMCG. Compania are insa o relatie excelenta si cu clienti din sectorul bancar, cel industrial, dar si cu firme din domeniul distributiei de energie, IT si pharma.
Prognozele LeasePlan Romania arata ca, in ciuda scaderii abrupte de 60% a pietei auto si a celei de leasing financiar cu 75%, leasingul operational va creste anul acesta cu 25%, ajungand la numar total de 25.000 de autovehicule in administrare, se mentioneaza in comunicat.
Evolutia va avea loc in conditiile in care rata de penetrare a produselor de acest tip este inca redusa (aproximativ 4% din piata de leasing), mai scrie in document.
Potrivit LeasePlan, compania de leasing operational se confrunta in prezent cu pierderi cauzate de diferentele de curs valutar, acestei probleme adaugandu-i-se intarzierea rambursarii de TVA.
„Suma de peste 2,5 milioane de euro pe care statul trebuie sa ne-o ramburseze si din care de curand am recuperat 1,5 milioane euro ne-a afectat si ne afecteaza in continuare activitatea, fiind necesara acoperirea acesteia din credite suplimentare”, a mai precizat Apahidean.
La sfarsitul lui 2008, LeasePlan avea o valoare a activelor de 11 milioane de euro.
LeasePlan Romania a devenit operationala in septembrie 2007 si are in portofoliul curent clienti precum Metro, BCR, IBM, Siemens, Actavis, Merck Sharp & Dohme, Bancpost, ING Asigurari de Viata, 3M, Colgate – Palmolive.