Acesta a precizat ca societatea va incheia acest an cu afaceri de 10 milioane, de 4 ori mai mari comparativ cu anul precedent.
Totodata, Apahidean considera ca LeasePlan va administra o flota de 4.000 de autovehicule in 2010, in crestere cu 60% fata de acest an, cand flota va ajunge la 2.500 de autovehicule.
Bogdan Apahidean se asteapta ca activele companiei sa urce la 37 milioane euro la finele anului viitor, de la 20 milioane euro in 2009.
„LeasePlan va avea o pierdere de circa 750.000 euro in acest an, mai mica decat valoarea estimata initial, de 1 milion euro”, a precizat oficialul companiei.
El se asteapta ca societatea sa realizeze profit lunar spre sfarsitul anului 2010, chiar daca anual va avea o pierdere, urmand ca in 2011 sa treaca pe profit anual, cand va avea in administrare circa 5.000 de autovehicule.
80% din flota administrata de LeasePlan este formata din masini de clasa mica sau compacte. Cea mai scumpa masina oferita de companie in leasing operational are o valoare de peste 100.000 euro, fiind un BMW Seria 7.
„Leasingul operational are un potential mare pe piata romaneasca, intrucat livrarile in leasing operational reprezinta sub 5% din inmatricularile de masini noi, in timp ce in tarile din vestul Europei aceasta pondere ajunge la 20%”, a mentionat Apahidean.
LeasePlan a recuperat 12 masini
„Am avut 2 clienti de la care am recuperat in acest an 12 masini. Unul este din domeniul de servicii de marketing, iar celalalt din turims”, a spus Bogdan Apahidean.
De la unul a recuperat 11 masini, iar de la celalalt una singura.
Seful LeasePlan a precizat ca daca societatea nu reuseste sa recupereze in instanta activele, datorate de cei 2 clienti, va avea o dauna de peste 100.000 euro.
Pe langa aceste 12 masini, Apahidean a mai avut 3-4 clienti multinationali care au renuntat la afaceri si si-au inchis contractele, insa aceste recuperari s-au facut de comun acord, clientii achitand sumele necesare, inclusiv taxa de inchidere anticipata. In acest caz vorbim de 10 masini, pentru care societatea nu are pierderi.
Majoritatea clientilor sunt companii multinationale cu care nu a avut probleme de recuperare, a precizat Apahidean.
Compania are in prezent circa 120 de clienti, urmand ca numarul acestora sa ajunga la 180-200 la finele anului viitor.
Cei mai mari clienti au flote de peste 400 de masini, fiind din domeniul bancar si din sectorul energetic.
Primele contracte ajung la scadenta la finele lui 2010
Primele contracte de leasing operational incheiate de LeasePlan ajung la scadenta la sfarsitul anului 2010, fiind vorba de circa 400 de autovehicule.
In 2011 urmeaza sa se incheie alte cateva sute de contracte, potrivit lui Apahidean.
Durata medie a unui contract este de 40 de luni. Conform legii, un contract se poate incheia pe maxim 57 de luni.
Acesta a mai spus ca LeasePlan are in prezent 24 de angajati, urmand ca numarul acestora sa creasca la 34 in 2010.
El a mai spus ca firma urmeaza sa se mute intr-un sediu nou in primavara anului viitor.
Seful LeasePlan estimeaza ca societatea are o cota de piata de 10% in functie de masinile administrate, ocupand locul 4-5 dintr-un total de 10 jucatori.
Apahidean spera ca in prima jumatate a anului 2010 sa se infiinteze si o asociatie a firmelor de leasing operational.
Pe piata de leasing operational si management de flote mai activeaza societatile Sixt New Kopel, ALD Automotive, Arval Romania, Hertz Lease, Fleet Management Services, Dirent, dar si firme de leasing financiar care practica si leasing operational.
LeasePlan, subsidiara companiei olandeze cu acelasi nume, a devenit operationala pe piata din Romania in septembrie 2007, avand clienti din domenii ca industria energetica, servicii financiare, FMCG, IT&C, industria farmaceutica, servicii certificare.