La sfarsitul lui 2008, LeasePlan avea in administrare o flota de 1.350 autovehicule, cu o valoare a activelor de 11 milioane de euro.
„In 2009, vrem sa ajungem la 2.500 de masini in administrare, cu active de peste 20 de milioane de euro”, a spus Apahidean.
Oficialul companiei a mentionat ca, pana in prezent, LeasePlan are deja in administrare 1.800 de masini, din care 1.500 in proprietate (full-services). Restul se afla in proprietatea altor companii, LeasePlan asigurand doar pachetul de service pentru acele masini, fara finantare.
Prin full-services, companiile de leasing ofera, pe langa finantarea utilizarii autovehiculului, si servicii aferente utilizarii bunului finantat, precum intretinere si reparatii autoturisme, asistenta rutiera, asigurare, etc.
Infiintata in 2007, compania a facut pana in prezent investitii de 21 milioane euro in achizitii de masini, pe langa capitalul propriu de 3 milioane euro. Pentru acest an, LeasePlan va face achizitii in valoare de circa 12 milioane euro.
„Piata de leasing operational din Romania are un potential foarte mare de crestere, tinand cont ca este la inceput”, a precizat Bogdan Apahidean.
El a subliniat ca pe piata de leasing operational nu exista inca o autoritate, asociatie, care sa reprezinte companiile din domeniu si care sa centralizeze datele din piata.
Apahidean considera ca LeasePlan ocupa locul 6-7 pe piata de leasing operational, avand o pondere de circa 7-10%.
Compania vrea sa treaca pe profit in 2011
Oficialul LeasePlan se asteapta ca societatea sa treaca pe profit (break-even) in anul 2011, dupa ce a avut o pierdere de 13 milioane lei (circa 3,5 mil. euro) in 2008, la o cifra de afaceri de 2,5 milioane euro.
„In 2009, estimez ca pierderea va fi de peste 1 milion euro, in timp ce cifra de afaceri va ajunge la circa 13 milioane euro”, a spus Bogdan Apahidean.
Acesta a precizat ca societatea acopera cererea pentru orice marca de autovehicule, insa cele mai cautate sunt Dacia, Volkswagen, Ford, Skoda si altele.
Printre clientii LeasePlan se numara companii din domeniile: distributie energetica, banking, FMCB, industrie, electronice, telecomunicatii, farma, constructii.
La sfarsitul anului trecut, portofoliul local al LeasePlan includea
peste 90 clienti.
„In portofoliu, avem o medie de 15 masini per client. Sunt companii care au 1-2 masini, dar sunt si clienti cu 300 de masini”, a spus directorul companiei.
El a precizat ca leasingul operational se adreseaza in principal companiilor, dar poate fi folosit si de persoanele fizice.
LeasePlan Romania a fost infiintata in martie 2007 si a devenit operationala in luna septembrie a aceluiasi an. Compania face parte din grupul olandez LeasePlan, prezent in 30 de tari, detinut de un consortiu alcatuit din Volkswagen Group, cu o participatie de 50%, Compania de Dezvoltare Mubadala din Abu Dhabi, cu 25%, si Grupul Olayan (25%).